Avatar billede artemis Nybegynder
19. september 2004 - 14:14 Der er 6 kommentarer

Fedora Core 2 fejl

Skulle lige prøve Yoper ( fantastisk distro !! ) så da jeg efter et stykke tid ville tilbage til Fedora kom den med en fejl efter installationen, under første boot.
Den sagde:
fsck.ext3: Unable to resolve 'Label=/'

***an error ocurred during the file system check
***Dropping you to a shell; the system will reboot
***When you leave the shell.
give your root password for maintenance
(Or type Control-D to continue) :

Hvad er der galt?
Har aldrig oplevet det før, måske nogen ander der kender til problemet?
og det sker lige meget hvad for en distro jeg forsøger at installere !?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2004 - 14:21 #1
Avatar billede langbein Nybegynder
19. september 2004 - 17:24 #2
Synes det høres ut som om du laget installasjonen på det eksisterende filesystemet. Forsøk med å lage en ny installasjon der du passer på at den sletter det gamle filsystemer og oppretter et nytt filsystem.

En variant av dette det kan jo være å kjøre inn en midlertidig XP installsjon, for den klarer jo stort sett å slette alt som har med Linux å gjøre og vise versa (dvs det motsatte)

Hva med 2 ord om Yoper ? Desktop workstation eller hva ? Kjenner ikke denne ..
Avatar billede langbein Nybegynder
19. september 2004 - 17:26 #3
Forresten .. min er faring med Core 2 .. Noe "buggy" dvs problemer. Mon ikke Core 1 er et bedre valg ?? (Har ikke prøvd denne men hører den skal være bra.)
Avatar billede artemis Nybegynder
19. september 2004 - 18:53 #4
tak begge 2 tror jeg har fundet ud af det nu. men har dog ikke en win xp cd så kan ikke prøve den mulighed,
Yoper er ALT ! den kan bruges til alt og min oplevelse med den var go! den gør bare alt hurtigere.
tror ikke jeg vil prøve Core 1 pga. Core 3 snart kommer.. så tror jeg venter lidt og prøver den nye ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
19. september 2004 - 18:54 #5
C3 er mulig at hente som beta på nuværende tidspunkt
Avatar billede artemis Nybegynder
19. september 2004 - 18:56 #6
okay, vidste jeg ikke, men det skal da prøves så ! :D