Avatar billede winerror Nybegynder
22. september 2004 - 08:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skærm brede og højdet med php i hvordan

sider med en code der skal lave en PHP varble når det er den fx er 800x600 eler minder og hvis den er støre skal den anden varible være noget andet... da jeg skal styre noget design efter de mål nermlig :)
Avatar billede roenving Novice
22. september 2004 - 13:56 #1
Du kan ikke regne med, at folk har den plads, som du kan aflæse, for der er stor forskel på, hvad folk bruger af paneler o.l.

Men f.eks.

<script type="text/javascript">
if(!location.search||location.search.indexOf('width')==-1){
  location.href = location.href.split('?')[0] + "?width=" + ((screen.availWidth>800||screen.availHeight>600)?'big':'small');
}
</script>

-- så kan du aflæse width i dit php-script ved reload af siden !-)

-- har du i forvejen noget i query-strengen skal vi lige lave en omvej mere !-)
Avatar billede winerror Nybegynder
22. september 2004 - 13:58 #2
har noget der heder

if (bredae <= 800 )
{
$test = 770;
}
else
{
$test = "100%";
}

fx
Avatar billede roenving Novice
22. september 2004 - 14:09 #3
Så kunne du f.eks.

if($_GET('width')=='small'){
  $test = '770px';
}else{
  $test = '100%';
}
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 08:25 #4
hmmm fattere det stadig ikke her er min code så kan vi jo lige se om vi snakke forbi hinannen :)

<script>
ScreenWidth  = window.screen.width;
ScreenHeight = window.screen.height;

if (ScreenWidth != 800 && ScreenHeight != 600)
{
    <? $tablestr = "100%"; ?>
}
else
{
    <? $tablestr = "770"; ?>
}
</script>

<table width="<? echo $tablestr; ?>" cellpadding="0" cellspacing="0"  border="0">

sådan ser min code ud og den virker ikke :S
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 13:24 #5
Nej for du kan ikke blande php-kode (som afvikles på serveren inden den sender html-koden) sammen med javascript, som jo afvikles i klienten _efter_ at den har modtaget html-koden ...
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 13:27 #6
hmm okay :S hvor dan vi ldu lave det stykke der så ? :S
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 13:45 #7
Indholdet i mit første forslag var netop at reloade, hvis der ikke var sat en bredde, så forslaget går altså ud på, at du i din php-fil undersøger get-parameteren width, sender en default-størrelse (de 770px !-) hvis den ikke er sat, og sender den passende, hvis den er sat !-)
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 13:52 #8
hmmm forstår ikke helt :S
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 13:55 #9
<?php

if($_GET('width')=='small'){
  $test = '770px';
}else{
  $test = '100%';
}
?>
<script type="text/javascript">
if(!location.search||location.search.indexOf('width')==-1){
  location.href = location.href.split('?')[0] + "?width=" + ((screen.availWidth>800||screen.availHeight>600)?'big':'small');
}
</script>
<?
/*resten af dit php-script*/
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 13:57 #10
hmmm ja men hvad så når man fx skifter side ? fixere den det selv så også eller had sker der så ?
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 14:06 #11
Hvis du sætter ovenstående ind alle de steder, hvor det betyder noget, vil brugere med en langsom forbindelse opleve, at siderne altid loades to gange, mens brugere med hurtige forbindelser en gang imellem vil opdage at den gør det ...
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 14:24 #12
okay ;) takker :D nu virker det fanme :p hæ hæ hmmmm gir du ikek en karma :D så gir jeg lgie en tilbage ;) og husk lige at smid et svar :p
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 14:26 #13
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
23. september 2004 - 14:30 #14
-- og tak for point ;~}
Avatar billede winerror Nybegynder
23. september 2004 - 14:34 #15
jo takker ;) gir du ikke noget karma nu :p hæ hæ