Avatar billede larskrimi Novice
23. september 2004 - 14:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lige margener - mellemrum mellem ord

Jeg har samme problem som http://eksperten.dk/spm/405878 Dvs. ønsker lige margener, men ønsker IKKE at der laves et gigantisk mellemrum mellem ordene. Jeg er med på, at jeg kan trykke linieskift, og dermed undgå det. Men jeg irriteres også gevaldigt over, at Word med det samme jeg påbegynder en linie forsøger at strække den ud over hele skærmen.

Kan man ikke definere en "maksimalt stræk" parameter, så Word ikke forsøger at strække under med det samme. Lige margener er jo kun ønskede hvis teksten rent faktisk fylder det meste af linien (f.eks. 90% af liniebredden).

Jeg har engang (kan ikke huske om det måske var i gode gamle WP) kunnet definere en slags "stretch-threshold" som den jeg efterlyser.

Findes det ikke i Word...?

På forhånd tak
23. september 2004 - 14:32 #1
Det lyder som om du kører uden orddeling.

Slå orddeling til - juster evt. orddelingzonen - og dit problem er løst.

Funktioner->Sprog->Orddeling
Marker feltet: Automatisk orddeling
23. september 2004 - 14:35 #2
Orddelingszonen er den afstand der maksimalt må være som afslutning på en linie.

Jo lavere værdi, jo flere ord vil blive delt.
Avatar billede larskrimi Novice
23. september 2004 - 14:42 #3
Tak. Jeg havde kun kigget undet "paragraph" hvor man kan vælge "don't hyphenate" under "pages- and line breaks", men ellers ikke kan indstille så meget. Men jo, det var det jeg ledte efter - tak.