Avatar billede clomsy Nybegynder
23. september 2004 - 17:45 Der er 13 kommentarer

Dele en film i to!

Hvordan deler jeg en film i to dele? - Og hvilket program skal der bruges?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 17:46 #1
Hvad er det for en film? Mpeg, avi eller noget helt tredje?
Avatar billede clomsy Nybegynder
23. september 2004 - 17:47 #2
Det er en avi film :)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 17:49 #3
http://www.digitalempire.dk/edit/avicut.shtml
Her er det forklaret :-)
Noprbert :-)
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. september 2004 - 17:49 #4
Avatar billede clomsy Nybegynder
23. september 2004 - 18:10 #5
Det virker sådan set godt nok! MEN - det er kun det første klip, der virker ordentligt - I klip nr. 2 er lyden for sinket eller foran...det kan jeg ikk bedømme, men lyden følger i hvert fald ikk billederne? Hvad kan det være?
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 18:14 #6
Det kan jeg nok ikke hjælpe dig med, men digitalempire har et forum som du kan spørge i http://www.digitalempire.dk/forum/board.php
Phatlasse, som har forummet, ved alt om det, så jeg er sikker på, at han kan løse dit problem.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 18:18 #7
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. september 2004 - 18:19 #8
Det er descværre ofte et problem med avifiler.
Den bedste løsning er at trække lyden ud. spli filen.
File => save wav og så føje lyden på bagefter med Audio - WAV Audio.

Hvis det ellers er VitualDub du bruger, det skriver du jo desværre ikke.
Avatar billede clomsy Nybegynder
23. september 2004 - 18:25 #9
knudgert -hvordan siger du så jeg gør... Nu har jeg gemt wavefilen - og har filmklippet? Når jeg har åbnet filmklippet i VirtualDub - Hvad så?
Avatar billede knudgert Nybegynder
23. september 2004 - 18:44 #10
Video - Compression eller direct stream
Audio - WAV Audio
File - Save As
Avatar billede clomsy Nybegynder
23. september 2004 - 21:09 #11
knudgert! Det virker stadig ikke... Jeg ved ikk om jeg gør det rigtigt. Først har jeg lavet wavefil ud af det selv samme klip. Jeg finder det lidt underligt... Fordi wavefilen varer 47min - filmklippet varer 43min, men begge starter på samme måde, med samme tale.
Avatar billede knudgert Nybegynder
24. september 2004 - 00:20 #12
Kunne tyde på at der er et eller i vejen med filmen, det er desværre noget, der tit ses med avi - kan desværre ikke hjælpe yderlig.
Avatar billede norbert Nybegynder
24. september 2004 - 00:24 #13
Har du prøvet at kigge på denne side, som jeg anbefalede tidligere?
http://www.digitalempire.dk/edit/avisync.shtml