Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

problemer med connect fil

Hej eksperter,

jeg har problemer med at connecte til en side der ligger på min server, hvis jeg connecter til en connect fil... jeg koder i ASP.

hvordan kan det være ? maskinen tænker længe og kommer op med en fejl om at min connect streng er forkert, men den er bygget op på samme måde som jeg har lavet utallige andre.

Er der nogen de har en idé ?

mvh. Neller
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:15 #1
Kan vi se din connect streng
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:17 #2
<%

dim connect

Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.connection")

Connect.Open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\inetpub\wwwroot\bot\bot.mdb"

%>
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:18 #3
jeg har problemer på både server og min egen maskine...
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:19 #4
Prøv denne:
Connect.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("bot/bot.mdb")
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:22 #5
det hjælper ikke... der er som om at når der er en access database tilknyttet så virker det bare ikke
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:26 #6
Hvis jeg udkommentere connect strengen, så vises siden
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:27 #7
Hvad siger den helt precis som fejl meddelse?
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:33 #8
Nu skriver den således :

HTTP 403.9 - Adgang forbudt: For mange brugere har oprettet forbindelse
Internet Information Services

det har den aldrig gjort før !
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:34 #9
det er en maskine der står lige ved siden af mig, der er ikke andre end mig der har adgang til den
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:38 #10
Du skriver at du også har prøvet det på server, men er det en server som du har selv, eller et sted ude i uden?

Så ved jeg ikke og du skal bruge den fulde adresse, det med c: o.s.v.

Kan du ikke prøv at sende mig et link, den oppe på serveren, hvis du vil.
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:41 #11
Serveren er en pc som står lige ved siden af mig... jeg tror ikke at man kan ramme den udefra...

kan det være nogle explorer indstillinger der gør at man ikke kan se en hjemme side på maskinen med access ? Eller hvad kan det skyldes...

Hvis det er ren HTML er der ingen problemer, så vises siden uden problemer !
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:49 #12
Har vel selv sat din server op?

Så skal du sikker kigge lidt op din IIS, på din server.

Det lyder meget indviklet for mig, så jeg tror ikke at jeg kan hjælpe dig mere.
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:50 #13
Ok.. men jeg har ikke ændret noget i IIS´en det har virket hidtil !
Avatar billede trekkies Juniormester
23. september 2004 - 19:55 #14
Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men jeg havde også et problem næsten ligesom dit, jeg kunne ikke få min access database til at virker på 2 sider, jeg genstartede min computer, og så virkede det fint.
Avatar billede nellersteph Nybegynder
23. september 2004 - 19:57 #15
tro mig... jeg har prøvet det , men tak for snakken
Avatar billede nellersteph Nybegynder
24. september 2004 - 19:54 #16
lukker sp.