Avatar billede xizang Nybegynder
24. september 2004 - 19:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At logge på et domæne med xp home

Hej

Jeg har et problem med at logge på min skoles netværk med min bærbare computer

Det er lavet sådan at skolen har en masse stationærecomputere til at stå, hvor hver enkel elev har deres egen bruger og adgangskode som virker på hele skolens netværk.

Det jeg gerne vil er at kunne logge ind på netværket med min bærbare computer for bla at kunne udskrive.

Problemet er bare at jeg ikke kan logge ind på netværket, da det kræver at man skal logge ind under skolens domæne, med sit brugernavn.

Jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre at logge ind på et domæne med xp home
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 19:54 #1
Det kan det ikke.
Avatar billede xizang Nybegynder
24. september 2004 - 20:00 #2
Arrr.. der må da være en løsning.

Kan man ik bruge et script, noget hax eller...
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 20:09 #3
Nej
Avatar billede xizang Nybegynder
24. september 2004 - 20:22 #4
Andre der kan komme med lidt mere konstruktive forslag ?

Er temmeligt sikker på det kan lade sig gøre.. har hørt at det godt kan. Jeg kan bare ikke huske hvordan
Avatar billede xizang Nybegynder
24. september 2004 - 20:30 #5
Så fandt jeg et svar :

They set Windows XP Home Edition so that it could not be used on domains, which would force many to upgrade to the more expensive Windows XP Professional Edition simply to join a network domain. However, it -is- possible to get on a domain using Windows XP Home Edition.

This can be accomplished with the free and widely available Xteq X-Setup 6.1 by navigating to the "Network \ Auto Login \ Windows NT/2K/XP \ Settings" option within X-Setup. Simply enter the appropriate information and click "Apply Changes" - upon your next reboot, you can then join domains with WinXP Home Edition. Problem solved. X-Setup includes many other useful Windows XP tweaks / hacks / etc. for Windows XP as well, all free for personal use.

They changed the name on me to X-Setup Pro
http://www.x-setup.net/
Avatar billede xizang Nybegynder
24. september 2004 - 20:31 #6
Kenp - En anden gang så vær sød ikke at skrive noget det ikke kan lade sig gøre, men mindre du er helt sikker på det rent faktisk er umuligt.
Avatar billede kenp Novice
24. september 2004 - 20:45 #7
man må vel holde sig til hvad producenterne skriver og de siger NEJ så jeg har faktisk ikke fortalt noget forker!
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2004 - 20:58 #8
xizang> siden hvornår er Microsoft begyndt at anbefale 3. parts programmer...?
Er enig med kenp her - han har ikke sagt noget forkert.
Avatar billede tubber Juniormester
24. september 2004 - 23:39 #9
Det kan som kenp skriver ikke lade sig gøre at connecte til domæne med XP Home.

Det kan lade sig gøre at connecte til domæne med Xteq X-Setup 6.1.

Hvis man så bruger Xteq logger windows så på domænet ?
Nej det er Xteq der logger på domænet for windows.....

At kenp var en smule hurtig med sin anden kommentar er så hvad det er, men kenp svar er det korekte svar på det stillede spg. her er det nok dig der burde ha fomuleret dit spg anderledes og taget den del med script osv med i selv spg.

/Tubber