Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. september 2004 - 17:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp søges til køb af tft skærm.

Hej.

Jeg skal have købt en tft skærm, jeg har 3000,-(+-100) kr. og kun et par enkelte småkrav :-)

Min. 17"
Min. 1280x1024
Have så lille kant som muligt, samt være så tynd som muligt.
Skal kunne wallmountes.
Have et klart og tydeligt billede da jeg er vant til at arbejde på en Compaq NX7010 Laptop :-) (Jeg gætter på de fleste tft'skærme i dag har klart og tydeligt billede?)
Helst sort og gerne et pænt design.

Jeg har før haft en 17" Samsung 172N hjemme, og var meget tilfreds med den.
Den kunne wallmountes (jeg har beslag liggende til denne model), havde en meget lille kant, kunne drejes (selve skærmen) efter behov samt at den havde et utroligt pænt billede.

Jeg sendte denne tilbage grundet en død pixel, og kan nu ikke umiddelbart se den til de 3000,- jeg købte den til dengang, men til en dyrere pris (3800,-).

Det jeg skal bruge din hjælp til er at finde en skærm der overholder ovenstående kriterier, eller dit argument for hvorfor jeg skal se på en skærm med andre kriterier. (Gerne dokumenteret.)
Det skal dog være en tft skærm.

Jeg sætter point nogenlunde højt, da jeg håber på en del saglige indlæg.

På forhånd tak.

/Kasper.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
29. september 2004 - 08:38 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18470

Jeg ved ikke lige om det link specifikt hjælper dig, men ved at LG laver nogle udemærkede skærme, et hurtigt søg på edbpriser viser mange, med tynde kante rundt om displayet, men de fleste har også indbygget højtalere? gør det noget ??

- XenoCypraZ
Avatar billede lede Nybegynder
29. september 2004 - 21:46 #2
Jeg ville købe enten en 710N (efterfølgeren til 172N) den har nu bedre specs (bl.a. 12ms opd. hastighed) eller 172X med markedets tyndeste kant på 1 cm.
Der følger vægbeslag med til 172X, og du kan bruge det gamle på 710N
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. oktober 2004 - 10:21 #3
Undskyld den lange svartid.
Jeg har haft eksamener på det sidste.

Jeg har besluttet mig for en Samsung 172x, som jeg kan få til ~3300 :-)

Jeg takker for jeres deltagelse.

xenocypraz, smid et svar, så får du også lidt point for at have vist interesse.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
10. oktober 2004 - 12:54 #4
Jeg takker mange gange..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:13 #5
Xenocypraz, det var nu meningen at du skulle have haft lidt mindre, men ok :-)

Lede: Sorry. Svar venligst her.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:40 #6
Du glemte linket til lede *s*
Her er det http://www.eksperten.dk/spm/548753
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:18 #7
Hehe. Det er jo typisk. Tak for hjælpen ;-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. oktober 2004 - 14:25 #8
Velbekomme :)
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:02 #9
jamen, så takker jeg lidt mere :-D
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:02 #10
Har forresten lige selv fået en fladslærm i dag :-) du kan jo komme forbi og se
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. oktober 2004 - 18:38 #11
Hvad har du fået? ;-)