Avatar billede andhansen Nybegynder
29. september 2004 - 19:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MySQL: Allow remote connection?

Jeg har installeret en MySQL-server på min pc, og nu vil jeg gerne kunne connecte til den fra en anden computer over internettet med et delphiprogram... hvordan sætter jeg MySQL op så jeg kan det?

Når jeg prøver at connecte til den kommer den med fejlen...

Host '0x3ef3aa9a.bynxx1.adsl-dhcp.tele.dk' is not allowed to connect to this MySQL server.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2004 - 20:04 #1
Har du granted adgang brugernavn@'%' ?
Avatar billede andhansen Nybegynder
29. september 2004 - 22:21 #2
hvordan gør jeg det... jeg har kun én bruger og den er root.
Jeg har skrevet brugernavn og kode ind i mit delphiprogram, hvis det er det du mener.

Jeg tror det er noget med at jeg skal ændre i en eller anden config-fil, men jeg er ret ny i det der med at sætte MySQL-server op!
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2004 - 22:24 #3
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2004 - 22:25 #4
Og du giver ikke adgang til en bruger - du giver adgang til en bruger fra
en maskine.
Avatar billede andhansen Nybegynder
29. september 2004 - 22:47 #5
kan jeg ikke give adgang til at connecte fra alle pc'ere?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2004 - 22:49 #6
Jo ved at bruge wildcard for maskine.

Hvid du granter hansen@'%' adgang så vil bruger hansen kunne connecte fra
alle maskiner.
Avatar billede andhansen Nybegynder
30. september 2004 - 17:18 #7
mange tak for hjælpen... smider du lige et svar så du ka få point?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2004 - 18:25 #8
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2004 - 21:49 #9
Så mangler du bare at acceptere svaret