Avatar billede m_soender Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD Ports system gennem proxy

Hejsa alle eksperter.

Er det muligt at konfigurer FreeBSD sådan at den går gennem en given HTTP Proxy når man vil installere noget gennem ports systemet. Lige nu er jeg desværre tvunget til at bruge sysinstall toolet til at installere pakker med.

Har kigget på proxychains, men det fungere ikke så godt sammen med ports, den lavede en masse fejl da jeg forsgte :(

Håber der er nogle som har en lys idé.

Med venlig hilsen
Martin Søndergård
Avatar billede signout Nybegynder
01. oktober 2004 - 18:42 #1
Prop noget der ligner
FETCH_ENV=    FTP_PROXY=ftp://10.0.0.1:21
FETCH_ENV=    HTTP_PROXY=http://10.0.0.1:80
ind i din /etc/make.conf

Hvis du ikke har en make.conf der, så skal du bare lave den
Avatar billede m_soender Nybegynder
02. oktober 2004 - 07:45 #2
tak for dit hurtige svar..vil lige lade spørgsmålte være åben i den næste uges tid da jeg ikke har mulighed for at teste det inden jeg kommer ud på uni. Tror dog du er en klar vinder af spørgsmålet, du ved jo hvad du snakker om når det er BSD :o)

mvh.
Martin Søndergård
Avatar billede m_soender Nybegynder
04. oktober 2004 - 07:09 #3
Tager ud på skolen i dag og prøve det af..du får lige dine 60 point med det samme