Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:37 Der er 15 kommentarer

svchost.exe sluger cpu'en

Efter jeg formaterede forleden, nåede jeg ikke at få installeret min firewall hurtigt nok, hvilket medfulgte at jeg fik Sasser-ormen. Jeg har nu kørt sasser-fikset, og den fik også ormen væk, men nu er svchost begyndt at æde 99% af cpu-brugen. Jeg har kørt ad-aware, HiJackThis og virusskannet, men den finder intet.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede flintstone Novice
01. oktober 2004 - 23:10 #1
For at du kan vide om der er noget med HijackThis, bør du nok nok lige smide loggen herind og så lade en af experterne se på den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2004 - 23:10 #2
Installere min. SP1???!!!
Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:19 #3
Jeg har lige formateret, så jeg synes nok jeg brude vide hvad der skulle være. Men her er den:

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:18:56, on 01-10-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for refreshlock.zip\RefreshLock.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Installs\Antivirus & Firewall\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.played.dk/
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] C:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RefreshLock] C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for refreshlock.zip\RefreshLock.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:33 #4
Hvad er dette:
O4 - HKLM\..\Run: [RefreshLock] C:\Documents and Settings\John\Lokale indstillinger\Temp\Midlertidig mappe 1 for refreshlock.zip\RefreshLock.exe
Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:35 #5
Det er et program der gør jeg f.eks. kan låse min skærm til 100hz i 1024*768*32bpp
Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:36 #6
meget brugt af "gamere".
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. oktober 2004 - 23:40 #7
metalspaden> den log er ren - men smut på windowsupdate og installer alle opdateringer!
Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 23:55 #8
Jeg har prøvet, men den bliver ved med at spytte denne fejl i hovedet af mig:
"Windows Update har opdaget en fejl og kan ikke vise siden, der blev anmodet om. Følgende ressourcer kan muligvis hjælpe med at løse problemet:
Muligheder for selvhjælp:

Windows Update-svarcenter

Windows Update-fejlfinding

Windows Update-nyhedsgrupper
Muligheder for assisteret support:

Microsoft online-assisteret support (gratis ved Windows Update-problemer)"

[Fejlnummer: 0x80244010]
Avatar billede mcnally Praktikant
02. oktober 2004 - 02:03 #9
Hey Bryan, I just solved the problem. First of all, turn off or disable all
> anti-virus software. Secondly, click on Sart, then go to 'Run'. Type the
> following in the run dialog and then click ok: regsvr32 MSXML3.DLL .For some
> reason that file just doesn't want to register properly at times. Let me know
> if this helps.

fra denne side:

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/community/newsgroups/dgbrowser/en-us/default.mspx?dg=microsoft.public.windowsupdate&tid=d4cc11ee-5feb-46e3-964f-6fd77b1c702b
Avatar billede metalspaden Nybegynder
02. oktober 2004 - 02:08 #10
ye. gjorde jeg for et par timer siden, hvorefter jeg satte den til at dloade SP1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
02. oktober 2004 - 10:34 #11
Generelt så bør man/du da ikke have "vigtige" programmer liggende i en \TEMP\ mappe. Eks [Diskoprydning] vil så æde den ved kørsel...
Avatar billede camsti Seniormester
04. oktober 2004 - 15:46 #12
For mig lyder det lidt som om en orm stadig lurer - da mange af dem fjerner muligheden for at gå på windows update.
Enten det - eller også virker dit serienummer simpelthen ikke på WU. MS har åbenbart for nylig opdateret databasen med illegale serials.
Hvad sker der hvis du simpelthen fjerner den svchost der æder din proccesorkraft ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:24 #13
Generelt - her kan du DL SP1/SP2 mm. til et passende medie og DEREFTER install:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
... install evt. uden internet på (ta' stikket ud før opstart) så der ikke er 'forstyrrelser' derfra ?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. oktober 2004 - 16:25 #14
Evt. Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.
Avatar billede camsti Seniormester
23. august 2010 - 08:22 #15
Svar