Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse forsvundet efter installation af SP2?

Min systemgendannelsestab under system-egenskaber er forvundet, efter jeg har installeret SP2. Kører DK-version...andre der har oplevet samme problem? Nogen alternativ måde man kan deaktivere det på?
Avatar billede m-smith Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:45 #1
dette er nok prøvet- start- kontrolpanel-ydelse og vedligeholdelse og øverste venstre hjørne står der systemgendannelse.....
Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 21:47 #2
Ja...og duer ikke, eftersom jeg er ude efter at deaktivere det...og når jeg klikker på 'indstillinger for systemgendannelse', ryger jeg ind i 'egenskaber for system', hvor tabben som sagt ikke findes... :-s
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 22:19 #3
Har du ændret i din brugerkonti ?
Du skal være computeradministrator på computeren for at få adgang til/eller for at ændre indstillinger af Systemgendannelse.
Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:22 #4
Jeg har ikke degraderet mig selv, nej :) Har deaktiveret gæstekonto osv., men jeg er altså logget ind som admin... Jeg fatter det ikke :|
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2004 - 22:26 #5
Prøv lige at oprette en ny konto, med admin. rettighed og se om den ikke er tilgængelig der. !
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2004 - 22:53 #6
jeg har før oplevet den forsvandt pga. snavs på pcén - er din pc renset inden du installerer SP2?
Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 22:55 #7
Ja, har kørt AV-tjek, har firewall på den, installerede desuden først XP for ganske få dage siden... og - haverslev, nej...jeg har prøvet at logge ind på 'administrator'-kontoen, hjalp intet..så ganske utænkeligt det skulle ændre noget at lave en ny bruger.
Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:10 #8
(nåja, og ad-aware + spybot før jeg smed SP2 ind...som nok var det du tænkte på!?)
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2004 - 23:16 #9
dette fix skulle kunne klare sagen for dig, synd der er så mange problemer med sp2
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/sysrestoreenable.reg
Avatar billede stich Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:43 #10
Hmm, ja ud fra fil-navnet ville jeg jo have tvivler lidt på det virkede, efter jeg netop ikke skulle enable det (den gemte fint gendannelsespunkter i forvejen!), meneh - gemte oplysningerne i regbasen og genstartede...så kom den frem! :) Takker!
Avatar billede serverservice Praktikant
02. oktober 2004 - 23:52 #11
ok det var da så lidt , ja de fix plejer at virke - hvis der ikke er andre problemer. tak for point