Avatar billede speed99 Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:53 Der er 9 kommentarer

bios setup

hej,

har lidt problemer med min bios.

den vil ikke start xp op .
hvordan skal de enkelte indstillinger i bio være:
Avatar billede ebe Praktikant
04. oktober 2004 - 22:05 #1
har du sat hard-disken til første boot-device?
Avatar billede speed99 Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:06 #2
?ved ikke, hvordan skal det stå i bios
Avatar billede ebe Praktikant
04. oktober 2004 - 22:18 #3
når, ved boot up, der kommer en melding om at der ingen boot-record eller lignende er fundet, går du ind i bios, som regel under advanced settings eller lignende og ser efter om HD0 eller HDD0 står som first boot device.

hvad siger bios når skærmen står stille?
Avatar billede ebe Praktikant
04. oktober 2004 - 22:19 #4
ellers må du blade lidt igennem bios, et eller andet sted står der "first boot device", "second......"
men det er jo ikke sikkert at fejlen ligger i bios
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. oktober 2004 - 22:31 #5
Skriv hvilket bundkort du har, det gør det lidt lettere.
Avatar billede speed99 Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:39 #6
den boote ok , og kommer så til "windows startede ikke korekt.
her er det hips som haps hvad jeg vælger den vil ikke starte op.
kører en gennemgang af filerne, og så sker intet
Avatar billede ebe Praktikant
04. oktober 2004 - 22:41 #7
det er nok ikke en bios fejl. hvordan og hvornår opstod fejlen? har du prøvet at køre en repair?
Avatar billede speed99 Nybegynder
04. oktober 2004 - 22:43 #8
skærne gik i sort , og den vil lave en kontrol af filsystemer, fat32 hele tiden.
kan det være min skærmdriver
Avatar billede ebe Praktikant
04. oktober 2004 - 23:01 #9
Prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

OBS stjålet fra fromsej