Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 19:45 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Windows ME -> Windows 98

Hvordan \"nedgraderer\" man lettest en maskine der pt. kører Windows Mellenium til Windows 98? - Helst uden at skulle til at formatere den, og lægge alt ind igen.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. marts 2001 - 19:47 #1
Bare putte windows 98 i cd rommen...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 19:48 #2
det letteste vil nok være at boote fra en win98 startdiskette og så slette filen win.com i c:\\windows
om det rent faktisk virker, er jeg ikke helt klar over, men ved at slette den fil, vil du kunne få lov til at installere windows 98! tag for en god ordens skyld en backup af den fil på en diskette hvis alt går galt! ... tag iøvrigt backup af alle dine vigtige filer inden du går i gang med sådan et projekt! (icq, mail, foretrukne, dokumenter, osv.)
Avatar billede hotpop Novice
06. marts 2001 - 19:52 #3
kimrosgaard> jeg har rent faktisk samme problem, og jeg prøvede flg.: slette win.com + IO.SYS + Command.com
og det hjalp ikke. Den fandt hver gang winme. Bare en oplysning.
Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 19:54 #4
-> hotpop hvad har du så gjort formateret og startet på en frisk?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 19:54 #5
hmm...dvs. at man er faktisk mere eller mindre tvunget til at slette hele windows-mappen istedet for så..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. marts 2001 - 19:55 #6
start op i winme...

Smæk cden i og vælg opgradere... Kan man ikke det?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. marts 2001 - 19:56 #7
kimrosgaard hvis du sletter hele windows. Så kan du lige så godt formaetere om, for så skal alle programmerne, i ligevel opdateres...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 19:57 #8
nej, det tillader winme ikke! den finder ud af med det samme at du prøver at installere et ældre operativsystem!
Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 19:57 #9
nej den går ikke, man kan ikke \"opgradere\" til windows 98 fra ME
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 19:57 #10
dalbjerg>>det ved jeg, men det er i det mindste ikke nødvendigt at formatere!
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 19:58 #11
Prøv med Install /NTLDR (Ignorerer tidligere installeret system)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 19:59 #12
findes den på en win98 skive???
Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 19:59 #13
hej makse, hva søren du lever jo næsten herinde
;-) - ok hvorfra vil du skrive /ntldr der er jo ikke dos på ME
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 20:01 #14
nej, men hvis den parameter findes, kan man jo boote fra en win98 diskette og skrive den derfra
Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 20:10 #15
Ok jeg lader lige debatten stå et par timer hvis der er andre der har gode forslag til hvordan man lettest skifter fra winME til Wind98, herefter deler jeg points ud.
Avatar billede makse Nybegynder
06. marts 2001 - 20:17 #16
Kimrosgaard > Nej, det er ikke en officiel parameter. Der findes også en /NM [Ignorer CPU type]

Det kan også være du skal skrive Setup /NTLDR

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. marts 2001 - 20:17 #17
hmm..burde dette ikke virke:
1. boote fra en win98 startdiskette
2. slette win.com + IO.SYS + Command.com
3. skrive SYS c:

så vil systemfilerne fra win98 disketten blive overført til c-drevet.
Avatar billede andersm Nybegynder
06. marts 2001 - 21:03 #18
lyder spændende Kim - det prøver jeg når jeg skal ned at fikse den sk*** computer
Avatar billede hotpop Novice
08. marts 2001 - 19:49 #19
andersm> der er noget du har misforstået: Der er kun 2 styresystemer der ikke har DOS: NT4 + windows2000. Milennium har DOS men en neddroslet version, så install /ntldr kan måske virke alligevel...
Avatar billede goldwings Nybegynder
16. marts 2001 - 09:27 #20
er der mon nogen, der HAR afprøvet forslagene?? Jeg ønsker nemlig også at ned-datere fra me til 98.

Gold Wings lytter med
Avatar billede hotpop Novice
16. marts 2001 - 09:30 #21
makse> har lige prøvet at nedgradere og INSTALL /NTLDR virker ikke!
Men kimrosgaards sidste kommentar virker fint!
Avatar billede hotpop Novice
16. marts 2001 - 09:31 #22
andersm> mon ikke de \"par timer\" er gået nu? :-)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. marts 2001 - 11:48 #23
ahh! mit sidste forslag virkede? great! :)
Avatar billede thomas_dk Praktikant
27. marts 2001 - 23:34 #24
Spændene, men fortæl mig lige ideén i at \'nedgradere\' ?
Hvad er probl. med ME .. jeg står og skal til at opgradere fra 98,
og læser så ovenstående.. er det bedre at beholde min WIN 98 ??
Avatar billede andersm Nybegynder
18. april 2001 - 16:15 #25
undskyld ventetiden så er pointsne uddelt
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. april 2001 - 16:36 #26
takker for points :)

www.fotx.net/kimrosgaard