Avatar billede fbpeerj Nybegynder
07. oktober 2004 - 21:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find IP addresse via MAC adresse

Hej - er der nogen der kender en kommando der giver mig en Ip adresse ud fra MAC adressen. Jeg mener det er en ARP med et eller andet beg, men det listes ikke ved ARP -?.

Mvh mig
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2004 - 21:42 #1
arp -a
Avatar billede plx Nybegynder
07. oktober 2004 - 22:16 #2
Du kan dog ikke med arp kommandoen få ip-adressen på en ukendt maskine. Der skal forud have været noget trafik mellem computerne, ellers viser arp -a ikke noget.
Avatar billede plx Nybegynder
07. oktober 2004 - 23:25 #3
Det er velset her på Eksperten, at man giver feedback/lukker sine gamle spørgsmål..
Avatar billede fbpeerj Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:53 #4
Jeg er ikke klar over hvad du mener med 'at man giver feedback/lukker sine gamle sager' er der noget jeg gør forkert så vil jeg gerne rette op på det.
Mvh PTJ
Avatar billede fbpeerj Nybegynder
02. november 2009 - 19:17 #5
problemet er løst, jeg købte GETMAC programmet kan give en IP ardesse ud fra MAC adressen.