07. oktober 2004 - 22:20Der er
2 kommentarer og 1 løsning
lave en folder
Er der en som kan hjælpe mig da jeg skal have lavet en folder hvor man bukker et A4 ark sammen og så skal der skrives på alle 4 sider. Hvordan får jeg maskinen til det? På forhånd tak:-)
Jeg formoder at du ikke har en printer, der kan udskrive et 4-sidet dokument på denne måde. Det vil nemlig være den letteste løsning.
Men det kan selvfølgelig laves i Word.
Opret et nyt dokument Vælg Liggende format Indstil alle 4 margener til f.eks. 1 cm Vælg Formater->Spalter, klik på "2 spalter", afstanden mellem spalterne sættes til det dobbelte af din højre og venstre margin, f.eks. 2 cm Klik OK Vælg Indsæt->Sideskift m.m., Spalteskift, OK Vælg Indsæt->Sideskift m.m., Sideskift, OK Vælg Indsæt->Sideskift m.m., Spalteskift, OK
Du har nu et dokument som består af 2 sider, der hver er delt op i 2 spalter. Den ene side består af folderens side 2 og 3, den anden side består af folderens side 4 og 1 (side 4 til venstre og 1 til højre)
Du kan nu skrive tekst på hver af disse 4 sider; men husk at teksten ikke automatisk flyder videre til den rigtige side. Du skal manuelt styre indholdet af hver af de 4 sider.
Hvis du har Word 2002 eller nyere, kan det gøres automatisk i word uden at du behøver manuelt at holde styr på, hvordan teksten "flyder" mellem spalterne, og det kan det faktisk også i ældre versioner, ved at du udskriver siderne med to sider pår. ark, og i den rigtige rækkefølge.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.