Avatar billede christoffer535 Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmeside layout

Hvor stort skal et baggrundsbilled være for at det fylder skærmen ud på en computer med en opløsning på 800x600?? Jeg har prøvet at lave et layer 800x600, men det blev for højt og var ikke bredt nok til en skærmopløsning på 800x600.

På forhånd tak.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:27 #1
Det er meget svært... Fordi der er mange der har Google Toolbar og andre forskellige indstilninger der så gør at der ikke er et bestemt tal der kan svare på dette spørgsmål...
Avatar billede christoffer535 Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:31 #2
Hvad ville tallet være hvis man ikke med regner diverse toolbar og lign.?? og hvad med breden hvis man går ud fra at historie/favoritlisten osv ikke er åben.
Avatar billede kobe14 Nybegynder
08. oktober 2004 - 15:33 #3
Nu kan jeg ikke huske det præcist men kan huske at jeg havde læst det på nette en gang.
08. oktober 2004 - 15:35 #4
Det kan der ikke sættes noget præcist tal på, da der mange ting der spiller ind.
- Er statuslinien slået til
- Hvor mange værktøjslinier vises
- osv
Avatar billede ulthi Nybegynder
09. oktober 2004 - 12:43 #5
Du kan finde ud af det ved at lave et PrintScreen når du har webbrowseren åben og hive det ind i et billedbehandlingsprogram. Her vil du så kunne beskære billedet så du fjerner statuslinie, værktøjslinie osv. Billedets pixelstørrelse vil så give dig skærmstørrelsen.