Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:01 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

Office XP på Win XP SP2?

Hej,

På grund af en forfærdeligt langsom computer har jeg købt en ny harddisk. Efter at have opdateret Windows til SP2 (har kun WinXP med SP1 på CD), ville jeg så installere Office XP-pakken, da jeg synes den er ret nødvendig. Men Windows vil ikke være med. Når jeg sætter CD'en i drevet får jeg denne fejl:

"Denne installationspakke kunne ikke åbnes. Kontakt programforhandleren for at kontrollere, at dette er en gyldig Windows Installer-pakke."

- Den meddelelse kan man kun trykke OK til. Prøver jeg så at køre Setup-exe'n (INSTAPRO.EXE) manuelt får jeg denne meddelelse:

"Bootstrap-program til installation af Microsoft Office har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden."

- Det er en af de der "Undlad at sende"-fejl.

Mit spørgsmål er nu, om jeg på nogen måde kan få installeret Office XP Pro på Win XP SP2, eller om jeg virkelig er nødt til at formatere og geninstallere hele skidtet. Jeg forestiller mig nemlig, at konflikten opstår fordi jeg har opdateret Windows inden jeg installerede Office. Er det rigtigt forestillet?

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

- Toke
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2004 - 18:04 #1
Du kunne jo bare starte med at afinstallere SP2 for at se om det er den !
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:08 #2
Det kunne jeg selvfølgelig. Det tager bare så forfærdeligt lang tid at installere den igen, men det må jeg vel finde mig i.
Avatar billede pbf-group Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:09 #3
du kan ikke installere office på SP2 du er desværre nødt til at komme tilbage til SP1
Har du norton ghost eller da du installerede SP2 arkiverede du så filerne?
Avatar billede pbf-group Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:10 #4
så må du vel desværre afinstallere SP2
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2004 - 18:22 #5
pbf-group -> Du kan installere Office 2003 på en Windows XP med SP2 !
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:34 #6
Hm.. Nu har jeg fjernet SP2 og de Hotfixes jeg fik installeret før SP2. Men den vil stadig ikke installere. Fejlen om installationspakken (den første jeg skrev) kommer stadigvæk.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 18:56 #7
Idéer anyone?
Avatar billede leif Seniormester
09. oktober 2004 - 19:03 #8
Så vidt jeg husker, ligger der en instmsa eller lign., prøv at kør den !
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:13 #9
Der ligger en "INSTMSI.EXE" - Prøver lige at køre den og se hvad der sker.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 19:16 #10
Når jeg prøver at åbne den skifter markøren bare til timeglasset og der sker ingenting. Hvis jeg så prøver at klikke i vinduet får teksten i Proceslinien tilføjet "(Svarer ikke)" til sig. Kan det være fordi CD'en er skadet? Jeg synes nu ellers den ser fin nok ud, jeg har i hvert fald kørt grimmere CD'er end den.
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2004 - 19:58 #11
Der må være noget galt med wininstaller, det hele kører godt nok hos mig med SP2
Avatar billede psoriasis Nybegynder
09. oktober 2004 - 20:04 #12
peet49 >> Har du nogen forslag til hvordan jeg kan fixe fejlen? (Og, heh, sådanset også hvad fejlen er..)
Avatar billede peet-49 Novice
09. oktober 2004 - 21:09 #13
Jeg ville nok køre en repair af xp.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:06 #14
Nu har jeg kørt repair, men når jeg sætter Office-CD'en i drevet får jeg Bootstrap-fejlen. Kan jeg gøre noget?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
10. oktober 2004 - 13:28 #15
.. Det er som om mit CD-drev ikke vil komme ordentligt op i omdrejninger. Meget mystisk.
Avatar billede jkrons Professor
11. oktober 2004 - 09:18 #16
Har du prøvet med andre installationer? Altså for at undersøge om det kun er Office, der giver problemer, eller om det er installation generelt?
Avatar billede psoriasis Nybegynder
11. oktober 2004 - 21:08 #17
Jeg har i hvert fald godt kunnet installere spil og programupdates (såsom Windows Media Player og Shockwave osv). Windows-CD'en vil også godt køre ordentligt. Men jeg tror det er min CD den er gal med, for da jeg ville lave en kopi af den (så jeg havde en helt frisk, uridset version) kunne den ikke overføre alle filerne til den nye CD.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
28. oktober 2004 - 23:12 #18
Lukker..
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2004 - 08:44 #19
Du kan prøve at copyere cdèn på en HD, og indstallere derfra.