Avatar billede timian Praktikant
12. oktober 2004 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

SPDIF ud optical

Skal en SPDIF-optical udgang lyse rødt når computeren er tændt?
(den er ikke i brug)
Foruden alm højtalerudgang er der på min computer følgende lyd-ud/indgange :
SPDIF ud - SPDIF ind samt
SPDIF optical ud - SPDIF optical ind
Hvad bruges hvad til, hvilke slags stik skal bruges , hvor kan jeg evt læse om det? ( ikke for teknisk)
Avatar billede bleze Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:36 #1
Ja det er normalt at den lyser hele tiden.

SPDIF coax og optical. Begge digitale. Ene bruger kobber og den anden lys.

Ind er til at optage med og ud er til at afspille med. Smart hvis man feks har en MD afspiller
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 10:41 #2
Coax benytter stik af samme type som dem du nok har set på almindelige stereoanlæg, dem der hedder phono.

Generelt er Coax det bedste at bruge, ikke pga. lyden, men fordi lyslederkabler er følsomme over for bøj og klem, de risikerer nemt at knække.
Avatar billede timian Praktikant
12. oktober 2004 - 10:51 #3
tak , for svarene hvordan ,er det jeg deler point til jer
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2004 - 11:08 #4
hvis jeg lige svarer kan du dele dem som du vil :)