Avatar billede and_moe Nybegynder
14. oktober 2004 - 15:17 Der er 4 kommentarer

Markering af tekst

Jeg har netop færdiggjort siden http://www.tifokaos.dk (teknikken og designet, indholdet har jeg ikke noget at gøre med).

Problemet er, at når man prøver at markere noget af teksten på siden, så bliver al teksten under det man prøver at markere også markeret. Det er lidt kringlet at forklare, så det er nok nemmest, hvis I selv prøver at markere noget tekst på siden.

Hvad kan jeg gøre for at forhindre det, så man kan markere tekst på helt normal vis? Siden validerer (bortset fra nyheden på forsiden, det skyldes FCKeditor), så jeg tror ikke det er der fejlen ligger.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2004 - 16:40 #1
Jeg kan ikke genskabe problemet. Siden ser fin ud her, og jeg kan let markere tekst uden vanskeligheder af nogen art.

Måske er det et browserspecifikt problem. (Jeg bruger Firefox.)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
14. oktober 2004 - 16:50 #2
Hvis man fjerner stylesheetet reagerer den normalt, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt :o(
Avatar billede and_moe Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:58 #3
sandbox > Du har ret i at det virker i Firefox. Det faldt mig bare ikke ind at tjekke.

Ikke desto mindre bruger langt de fleste besøgende på siden formentlig Internet Explorer, så det hjælper mig ikke så meget. Andre der har et bud?
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:26 #4
Det er en fejl i IE, som du ikke kan gøre noget ved.
Fejlen opstår, når man bruger position: absolute, så det eneste du evt. kan gøre er at lade vøre med at bruge position: absolute.