Avatar billede lasseman Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Program til at lave "virtuel" com port, muligt?!

hej,

har en bærbar som mangler en COM port. selvsamme computer skal nu bruges til et dampstyringscontroller-modem som tilsluttes via COM porten. er det muligt at få et program som kan lave parallelporten om til en COM-port? sådan at jeg får lavet en omformer fra com til parallel, og det så vil registrere det som om det var tilsluttet en com port.

på forhånd tak....
--
Avatar billede and_ Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:44 #1
Avatar billede lasseman Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:48 #2
hvis nu jeg køber kablet, vil den tilsluttede enhed så komme frem som tilsluttet på en comport? har nemlig kun mulighed for at vælge comport fra 1-10 under tilslutninger i programmet....
Avatar billede and_ Nybegynder
14. oktober 2004 - 17:52 #3
Umiddelbart, når man læser produktspecifikationerne for kablet:

The UC-232A USB Serial Adapter provides an external plug-and-play RS-232 serial connection with your computer, letting you free up your existing serial port. Users have the capability to utilize the adapter with serial port interface in an easy-to-use environment, The adapter is designed for connections to Cellular phone, PDA, digital cameras, modems, or ISDN terminal adapters through your USB port with over 500 kbps data transfer rate. Installation is easy. Simply plug a serial device into the UC-232A adapter and plug the USB port into the computer.

Men jeg har aldrig selv prøvet på, så jeg må nok være dig svar skyldig udovdet tekst som jeg lige har pastet til dig ;)
Avatar billede hiks Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:04 #4
jeg sad og ledte efter sådan en USB<->COM-port til dig, som and henviser til - købte en hos Zitech i Århus for mindre end et år siden og der følger der software og det hele med så den laver en "falsk" com-port til dig.

Den har installeret sig selv som com-port 4 alle de steder jeg har haft den med!

Det virker upåklageligt! Jeg leder lige videre efter den! :o)

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:17 #6
ja nemli ja!

/hiks
Avatar billede and_ Nybegynder
14. oktober 2004 - 18:20 #7
:p sorry.... kunne ikke lige lade være med at "skimme" zitech.....

I'm only a duck

//duck lakewalker
Avatar billede lasseman Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:52 #8
når i ikke vil svare må jeg jo tage point'ene selv for at lukke spørgsmålet, men tak for jeres kommentarer, har bestilt et kabel så nu må vi se....
Avatar billede and_ Nybegynder
18. oktober 2004 - 15:58 #9
øøøøøhhhhhhhh..... Måske du skulle starte med sige at du gerne vil have et svar fra os.... Det du laver her er da lidt r***t over for os andre.!

Vi aner jo ikke om der er mere du vil spørge om, får problemer med opsætning som resulterer i flere spørgsmål i denne tråd eller andre årsager.

At du bare kommer med sådan en "simpel" undskyldning at vi ikke vil svare er jo i bund og grund at du ikke har sagt til os andre at du gerne vil have et svar!
Avatar billede lasseman Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:00 #10
hvad havde du regnet med? man kan da lige så godt lave et svar såvel som en kommentar.... mit første indlæg er da altid et svar....
Avatar billede and_ Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:02 #11
Du lægger et svar som første indlæg. Alle er jo ikke af den samme opfattelse at man smider et svar som første indlæg!

Jeg gør det som regel aldrig, da jeg ikke er sikker er på at jeg svarer rigtigt på det som opretter spørger om!
Jeg venter pænt på at jeg bliver bedt om at ligge et svar! Roenving venter også, arne_v bl.a også!!!!
Avatar billede snowball Novice
18. oktober 2004 - 16:25 #12
lasseman: At man ikke laver et svar ikke er gyldig årsag til selv at tage pointene retur. Der er (heldigvis) stadig folk der ikke bare altid laver et svar - f.eks. hvis man ikke er 100% sikker på at det man skriver er den helt rigtige løsning på problemet.

Du bedes derfor venligst at oprette et nyt spørgsmål på 200 point med titlen "Point til and_". I det nye spørgsmål skriver du, at du giver pointene på baggrund af dette spørgsmål (husk link!). Til sidst skriver du i dette spørgsmål så linket til det nye spørgsmål du lige har oprettet.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede and_ Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:28 #13
Hej snowball :)

Hvis det er iorden vil jeg gerne "nøjes" med halvdelen, da jeg ikke synes at et spg. som dette er 200 point værd...
så skal der en lidt større problemstilling til...

Håber det er iorden med alle :)
Avatar billede snowball Novice
22. oktober 2004 - 21:55 #14
and_: lasseman har selv lukket sin bruger, så der sker desværre ikke mere i denne sag.

Snowball / CoAdmin