Avatar billede amd Nybegynder
16. oktober 2004 - 17:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fordele og ulemper ved 3 mobiler?

Hej..
Min far overvejer at købe et par 3 mobiler i firmaet, men ved ikke rigtigt så meget om dem, og deres abodementer?
Han får en mobilregning på en 3-4000 kr pr måned alene på sin egen tlf ex. moms ved TDC.
Synes de 3 tilbud vi har fundet lyder okay`?
Hvad er der af forlemper og ulemper ved dem?

På forhånd tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. oktober 2004 - 18:03 #1
De dækker ikke hele landet!
Det er kun gratis at ringe mellem 3 mobiler, når man har snakket for et vist beløb.

Har du overvejet Telmore.dk i stedet for?
Avatar billede sanjo Nybegynder
16. oktober 2004 - 19:49 #2
Positivt: Gode telefoner til billige penge.

Negativt: 3 mobil netværket dækker overhovedet ikke hele landet, så vidt jeg ved er det kun i københavn at den dækker. Og dog kun en del.
Avatar billede amd Nybegynder
16. oktober 2004 - 20:07 #3
De dækker i de fleste store byer ved jeg. Men man kan vel Stadig snakke almindeligt telefon når man ikke er under dækning?
Avatar billede pehory Nybegynder
16. oktober 2004 - 21:45 #4
Det er kun 3g nettet der ikke dækker hele landet. Man kan sagtens snakke normalt i resten af landet og der er også begrænset adgang til diverse nettjenester.
Ved ikke hvad james mener med at man skal snakke for et vist beløb før det er gratis mellem 3 mobiler. Men når man har betalt abonnomentet er det altså 100% gratis mellem 3 mobiler så længe man er i 3's net.
Avatar billede ricky Nybegynder
16. oktober 2004 - 22:05 #5
3 telefoner har lige nu nogle features (i byområder) som man ikke får andre steder - men er de noget værd ?? (jeg synes ikke i.f.t. prisen)

Personligt foretrækker jeg http://www.cbb.dk (lige for tiden).

james_t_dk>> hvorfor Telmore og ikke CBB ?
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
17. oktober 2004 - 00:56 #6
Selve 3 telefonerne er udemærker. Ejer selv en Motorola A920.

3 ´s Kundeservice er så en helt anden sag, som jeg intet pænt har at sige om.

Mht. abb. så er det meget stor prisforskel, så det er ihvertfald noget din far bør værer opmærksom på (de forskellige abb. pakker)

Alm. telefoni kører 3 over tdc´netværk, så lige meget hvor i landet du er, kan du altid ringe, dog er mowie opkald begrænset til størrer byer.
http://www.3.dk/templates/Page.aspx?id=112 her kan du se 3´s egen dækning.

Personligt giver jeg ik en højende fis for 3. På baggrund af, de sendte en masse telefoner til salg, uden at værer gennem testede ordenligt. Dvs. jeg op til FLERE gange har prøvet at min mobil har glemt, den findes, og derfor ikke kan modtage/sende opkald og sms´er.
Samt dem genstartede af sig selv.
Samt samt samt har en hel A4 side med fejl på telefonen.

Men summa sumarum, deres telefoner er udemærket, men selve selvskabet, har jeg glædeligt sagt forvel til.
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 10:23 #7
Mange tak for svarene :)
Sender dem lige videre til min far - og ser om der er noget han lige ska ha svar på før jeg smider nogle points efter jer...
Avatar billede sbe Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:16 #8
Jeg kender omkring 20 personer der har købt 3-telefoner inklusiv mig selv. Der er ikke en eneste af de tyve der vil beholde telefonen efter de første 6 måneders bindingsperiode. De meste udtalte problemer jeg kender til er følgende: Meget ringe standby tid på telefonerne. De funktioner 3 tilbyder sluger simpelthen for meget strøm fra batterierne. Yderligere har næsten alle oplevet, at telefonerne ikke skifter tilfredsstillende til andre net, når man kommer ud fra 3's dækningsområde. Jeg har stået i rigtig mange situationer, hvor der sinpelthen ikke er forbindelse til noget net. Hvis din far skal bruge dem til f.eks. kørende sælgere, vil jeg derfor på det stærkeste fraråde det. Der er også med jævne mellemrum problemer med at sende f.eks. sms'er og billedbeskeder (Det er nok ikke det de fleste firmatelefoner skal bruges til, men det er med til at give et ret skidt helhedsbillede, synes jeg selv)

Udover det rent tekniske, har jeg også oplevet uhyggelig dårlig service fra både salgsstederne og 3's egen kundeservice.
Avatar billede amd Nybegynder
17. oktober 2004 - 13:29 #9
Okay.. lyder ikke til det skal være en 3 så :)
Han kører meget rundt, så vil nok ikke være smart... HVem skal have points ?

Takker for hjælpen :)
Avatar billede giraffenmingo Nybegynder
17. oktober 2004 - 17:45 #10
"Meget ringe standby tid på telefonerne. De funktioner 3 tilbyder sluger simpelthen for meget strøm fra batterierne."
Er rigtigt nok, men går ud fra at en firma telefon, ikke ville ende med dette problem, da de ansatte vel ikke skal downloade, optage film, hører musik på arbejdet!!!

I det år, jeg snart har haft min 3 telefon, har jeg aldrig oplevet at mangle net.

Men ja, 3´s kundeservice er uhyggelig dårlig.