Avatar billede jamfighter Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Utydeligt billede i 95

Hej eksperter, Sidder og skal ordne en com for et lille firma jeg hjælper. Den ene af deres maskiner (de er igang med en større udskiftning af systemet, og denne er en af de sidste) kører med Windows 95. Der er så sket det at billedet er utroligt utydeligt, og man kan slet ikke de skrift eller noget. Froestil jer et bogstav der står tydeligt, men som så har en skygge på hver side og derved bliver utrydeligt.

Jeg ved ikke helt hvad jeg efterhånden skal prøve, da jeg har leget med opdateringshastighed, opløsning samt ant. farver den skal bruge.

Efter sigende skulle problemet være opstået efter at der blev kigget på nogle skrifttyper i FONT mappen.

På forhånd tak

MvH
jamfighter
Avatar billede stone Forsker
17. oktober 2004 - 12:07 #1
havde samme problem i xp, jeg afinstallerede driver til grafikkort og geninstallerede
det.
//stone
Avatar billede jamfighter Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:18 #2
stadig det samme, der lå en fejl i CD-rom cdontrolleren, så jeg prøvede også at reinstallere den (lidt langt ude men hva faen) oig det havde heller ikke nogen effekt. Kan det være en hardware fejl?
\\Jamfighter
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. oktober 2004 - 12:24 #3
Kan det være skærmen det er galt med...?
Avatar billede jamfighter Nybegynder
17. oktober 2004 - 12:40 #4
det er det, fandt lige ud af vha. udelukkeslesmetoden at det var skærmen som der var noget galt med.

Lykkedes mig at få et nogenlunde pænt billede frem ved at pille ved contrast og brightness..

Taker for hjælpen...

\\jamfighter
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. oktober 2004 - 12:47 #5
Godt du fandt ud af det. Læg selv et svar og behold dine points. ;o)
Avatar billede logsuppe Nybegynder
19. oktober 2004 - 14:24 #6
hvis din skærmfrekvens er for høj, kan det godt give sløret billede...
Avatar billede buddy45 Juniormester
19. oktober 2004 - 15:53 #7
Avatar billede jamfighter Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:13 #8
jamen det gør jeg så :D
logsuppe: skærmen var ca 9 år gammel, så den var brugt, men du har ret i at opdateringshastigheden kan give slørede billeder, som regel skal de da meget meget højt op før det har noget at sige. Kommer selvfølgelig an på kvaliteten af skærmen...