Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 08:52 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Avi til mpg

hejsa jeg har fået en film som jeg skal bruge, har prøvet at finde et program i download.com, som kunne convetere avi til mpg eller andet, men kan ikke finde noget program som kan, programmet skal helst convetere 700 mb for det er det filmen fylder :S håber at i kan hjælpe mig, skal helst bruge et program inden torsdag...
Fra William
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:23 #2
prøver det lige! :P
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:29 #3
http://members.home.nl/thefilmmachine/
Her er faktisk et udmærket program, som du kan bruge.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:32 #4
er det også en avi som kan convetere til mpg? :P
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:33 #5
ja, hvis du kigger under how to use, kan du se, hvordan man gør.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:35 #6
ahh hehe okay! fed nok! :)
læser det lige! :P, tror du godt de kan convetere avi film med 700 mb? :S
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:39 #7
Ork ja, du skal bare regne med, at når du konverterer til mpeg, kommer filmen til at fylde meget mere end 700 mb, da divx/xvid, som din film formentlig er kodet i, er komprimeret temmelig meget.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:41 #8
hmm men hvis jeg så kun skal have nogle enkelte klip fra de 700 mb, så kan jeg sagtens gøre det i windows movie maker? :$ eller hvad? :)
p.s. kender du ellers nogle programmer som man kan hente som er bedre til at redigere film end windows medie player! :P
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 09:53 #9
"norbert" smækker du ikke et svar senere?
Er nok først online ved 16:00 tiden! ;) snakkes
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:20 #10
Hejsa norbert
ahh når jeg vil convetere filmen laver den til en audio i stedet for mpg :S nogen forklaring hvorfor den gør det :S  det skal laves om til en film som kan gemmes på harddisken eller ud på nettet! :S
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:33 #11
Er du sikker på at du har fulgt guiden under "How to use"?
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 16:37 #12
Under indstillinger til encoderen skal du ikke trykke på cinema craft enc, men Qu Enc. cinema craft er en ret dyr encoder, den skal man købe ved siden af, mens QuEnc er gratis og følger med programmet.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:43 #13
hmm det vil den bare ikke.. :S

den siger

--------------------------------------------------------
- 19-10-2004  17:42:17
- AVI to VCD conversion
- The FilmMachine version 1.3
--------------------------------------------------------
Initializing.
Initializing finished.

--------------------------------------------------------
- 19-10-2004  17:42:19
- Free on drive C: 63,00 GB
- Audio Extraction
--------------------------------------------------------
Extracting audio from AVI file

så bliver det kun lyden som den får med også forsvinder selve videon :S max nederen
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:54 #14
Den konverterer jo altid lyden først og derefter billedet. Det er vel ikke sådan at du lukker programmet ned, når lyden er konverteret? Det ta'r jo sin tid at konvertere. Og du er sikker på, at du har sat den QuEnc som encoder? Mystisk!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 17:58 #15
De steder i manualen, hvor der står at du skal finde enten cinema craft eller procoder er det QuEnc du skal lede efter, da det er den encoder du skal bruge.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:19 #16
hmm :S meget underlig... nu prøver jeg at hente den ned igen... :S
kan ik´passe jeg er så dum til det her :S
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:52 #17
har lavet et print screen over hvad det er som den melder fejl i :S
aner ikke hvad det betyder men måske du ved hvordan man gør det ;)

http://www.gymsport.dk/skummelt.jpg
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 21:20 #18
Lukker...

har fundet ud af det selv nu! :S
takker for hjælpen ellers
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:09 #19
Hvorfor tager du pointne selv? Kunne du ikke bruge programmet, som jeg henviste til? Jeg vil da gerne vide, hvordan du har fået avi til mpeg, og hvilket program du har brugt, nu hvor jeg har brugt rimelig lang tid på at hjælpe dig. Det kan ihvertfald hjælpe andre.
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:17 #20
:S undskyld mange gange.... gik ind under google.dk og søgte på divx også fandt jeg deres hjemmeside, og derefter prøvede jeg at installere det, og åbned windows maker, også puf så kom den frem, udover at der står divx som logo i 4 sec eller sådan noget :S men det går for filmen skal være på senest imorgen aften.. er allerede ved at redigere i den..
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:19 #21
OK - jeg takker for svaret :-)
Norbert :-)
Avatar billede williamengbjerg Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:48 #22
og jeg takker for den store hjælp du gav mig :$, lidt ærgeveligt at jeg ikke var så vild god til det :S
Avatar billede norbert Nybegynder
19. oktober 2004 - 22:51 #23
Det vigtigste er, at du fik løst dit problem :-)
Så held og lykke med projektet.
Norbert :-)