Avatar billede kloppie Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:39 Der er 4 kommentarer

JavaScript og ActiveX

Jeg har lavet en ActiveX som jeg ønsker at hente nogle data fra via Properties. Nu har jeg så fået den code-signed med VeriSign, men når jeg prøver at bruge en property på ActiveX'en får jeg denne fejl: "Internet Explorer has blocked this site from using an ActiveX control in an unsafe manner. As a result this page may not display correctly.".
Kan det virkelig passe at man ikke kan bruge en ActiveX-komponent fra JavaScript, selvom den er signed?

Se siden her: http://www.windman.dk/registration.aspx

-Martin
Avatar billede kloppie Nybegynder
19. oktober 2004 - 15:45 #1
Hvis jeg under [Tools->Internet Options->Security->Security Settings] sætter "Initialize and script ActiveX controls not marked as safe" til Prompt, så virker min kode. Kan det passe at min ActiveX ikke er "safe", selvom om den er signed med VeriSign?
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2004 - 16:08 #2
<ole>

Nej, naturligvis er det ikke sikkert, fordi du har et certfikat. At du har et certifikat viser blot, du har penge og kan betale et certifikat hos Verisign. Når dine brugere ser det, vælger de _måske_ at stole på dig.

At Verisign har 'godkendt' din software, siger ikke så meget - de har jo ikke checket den i detaljer. Derfor kan din komponent sagtens indeholde skadelige elementer - og det skal brugeren naturligvis advares imod  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede kloppie Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:08 #3
Ok, men jeg tænkte nu mere på den tekniske side af det.
Det viser sig at for at en ActiveX-komponent godkendes som "safe" af Internet Explorer, skal denne implementere et ATL interface som hedder IObjectSafe.
Så hermed lukket uden point...
Avatar billede kloppie Nybegynder
19. oktober 2004 - 20:09 #4
hermed lukket uden point...