Avatar billede noerager Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:13 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Køb af dvd-afspiller - hurtig hjælpe ønskes

Jeg skal til at købe en dvd afspiller og vil måske tage en af nedenstående. Hvaffor en er den bedste. Den skal kunne spille cd og film fra computeren (lovlige).

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_CompareProductsList-View;sid=1hIJE1ci59IJPBZVaQnK8lUGKq8R0uM-Nl0=?filename=productpage_text%2cproducttype_text&search_producttype_uuid=M9wKBzK%2epKMAAADtGxDEYfJz&PageableID=koXD4QjqhrwAAAD_Q9M41rvG&PageableName=Products&ProductIDSet=m3PD4Qjow5gAAAD9iBVS6ubz

Hvis i har andre forslag så kom med dem
Avatar billede glyholt Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:18 #1
alle de dvd´er kan afspille er er i sig selv fine nok.
der er lidt forskel på nogle udgange, men skal du bare bruge scart er d
Avatar billede noerager Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:20 #2
Hvis det er muligt vil jeg gerne have lyden ud igennenm alm. højtalere.
Avatar billede norbert Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:21 #3
Umiddelbart ville jeg sige LUXOR DV703, da den har progressiv scan, der gør at billedkvaliteten står pænere. Og så skulle den kunne gøres kodefri, efter hvad jeg kan se. Ellers ser de jo meget ens ud.
Avatar billede glyholt Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:21 #4
hov..... ville skrive: er de næsten ens
ingen af dem er nogle high tech dvd´er, men de kan det de skal nemlig at afspille
hvis du ikke vil offer mere på en dvd ville jeg vælge philips, den er billigst men ikke dårliger end de andre
Avatar billede norbert Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:22 #5
Der skal være en forstærker imellem, eller forstærkeren skal sidde i højttalerne, ellers får du ikke en lyd ud.
Avatar billede glyholt Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:24 #6
tjaaaa Progressive scan er i sig selv fint nok.... meeeeen på en så billig dvd´er er det nok ikke den bedste kvalitet, og jeg ville måske nok fravælge det, da Progressive scan kan ødelægge lige så meget som den gavner
Avatar billede noerager Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:24 #7
hmm - altså sætte den til stereoanlægget - kan nogen af dem det
Avatar billede norbert Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:26 #8
Jada, det kan de allesammen. Du kan endda sætte dem til digitalt, hvis du har en sådan forstærker.
Avatar billede glyholt Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:26 #9
det er bare et spørgsmål om kabler
Avatar billede noerager Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:29 #10
ok det kan vi vende tilbage til senere.
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:30 #11
Hvis jeg var dig valgte jeg en af de billige med dvix codec.
Avatar billede noerager Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:37 #12
Der er kun en med divx codec ikke???
Avatar billede norbert Nybegynder
21. oktober 2004 - 16:43 #13
Hvis jeg skulle vælge nogen af dem fra elgiganten ville jeg uden tvivl vælge Pioneer:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=1hIJE1ci59IJPBZVaQnK8lUGKq8R0uM-Nl0=?ProductID=GOfD4QjozRAAAAD8zZ6_2lPe&CatalogCategoryID=MDfD4Qjod3AAAAD2RNggTGq%2e&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text
Pioneer er netop kendt for slidstærke maskiner og et fantastisk billede.
Og så udover, at den kan afspille mp3, afspiller den også wma.
Men om den så kan gøres kodefri, tvivler jeg på, jeg kan umiddelbart ikke finde nogen kode til den.
Avatar billede noerager Nybegynder
22. oktober 2004 - 09:10 #14
Lige et dumt spørgsmål - kan de alle sammen spille alm. lydcd-ere.
et andet spørgsmål er er der andre steder man kan få en billig dvd afspiller gerne af den slags der kaldes hjemmebiograf.
Avatar billede quit Nybegynder
23. oktober 2004 - 00:29 #15
Hvis du skal se DivX-film på din dvd-afspiller vil jeg anbefale en KiSS-afspiller. Jeg er ret sikker på at alle afspillerne, der er lavet af KiSS, kan afspille DivX (Og almindelige lyd-cd'ere).
Jeg har selv haft en sådan afspiller, og jeg har fuldt ud været tilfreds med den. Har du fx ferieoptagelser og lign. liggende, skal du ganske enkelt brænde det ud på en CD (Yes, CD) og smide den i maskinen. (Der er jo intet så skønt som at gense ferieoptagelserne..... eller sådan noget.)
Den kan tilmed også vise undertekster hvis du har sådan nogle til dine film (lovlige/ulovlige).

Nogle af Afspillerne kan også logges på dit netværk, og du kan se film direkte fra din computer, på dit fjernsyn.
Avatar billede noerager Nybegynder
24. november 2004 - 10:12 #16
Der blev intet køb i denne omgang.