Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Test af hjemmeside

Hej...

Vi har fået en mail ind fra en bruger der bruger linux, jeg har gennemtestet sitet i mozilla til windows, men har ikke mulighed for at teste i linux, er der en der lige gider teste om han har ret?

hjemmesiden er:
www.bygogbolig.dk

Mail:
Jeg er en glad linux bruger, og kommer meget sjældent ud for, at man ikke kan se en hjemmeside bare fordi man bruger mozilla. Men det kan man ikke på jeres hjemmeside, og det er jeg da meget ked af, da I jo sikkert har en god side, hvis jeg bare kunne se den.....

Når man trykker på et link i menuen bliver man sendt til en side som f.eks. hedder:

wyciwyg://5/http://www.bygogbolig.dk/

Mvh TPiil :)
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:24 #1
beklager kategorien, den røg lige forkert, men der er sikkert en der kan klare det herinde alligevel :)
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:28 #2
Du bør i hvert fald starte med at validere siden: Se resultatet her: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.bygogbolig.dk%2F
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:30 #3
hehe den havde jeg regnet med kom, nogle der gider teste om den virker i linux uden om validering :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:44 #4
kører mandrake 10
konqueror: alt OK
Firefox: kan ikke hitte siden
Epiphany: laver samme fejl som i mailen, hænger ved "henter sted"
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:46 #5
firefox kan godt hitte forsiden, men ved alle de andre indlæser den en tom side
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:47 #6
wierd der er foreskel på firefox til linux og windows, men det lader til jeg må hjem og installere linux på en maskine :)

takker for hjælpen...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:49 #7
men hvis jeg kopierer fx
http://www.bygogbolig.dk/sektion.php?id=21&topmenu
ind i adresselinjen på firefox virker det fint
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:50 #8
du behøvs ikke installere det hvis du ikke vil, bare hent en live CD med fx dappix, så booter du på en CD når du skal teste siden. den rører ikke harddisken.
takker for pts
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 16:52 #9
er det kun topmenu'en der ikek virker?
Avatar billede tpiil Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:00 #10
har lige rettet så den kører efter w3c, kan jeg få dig til at teste den igen?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
26. oktober 2004 - 17:57 #11
Den er absolut ikke valideret så den kører efter w3c...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. oktober 2004 - 07:52 #12
stadig det samme
men som sagt så er problemet ikke at vise siden hvis hele adressen kopieres ind i adresselinjen.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
27. oktober 2004 - 07:55 #13
så det må være et eller andet med syntaxen på din href
jeg ville smide et spm under php (eller html) om dette,