Avatar billede taager-kongen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:16 Der er 12 kommentarer

Logge ind på maskine ?

Hejza allesammen.

Jeg har en computer som jeg bruger til "nørde til halløj" (altså bruger den til at lave php på).

Men nogen gange har jeg brug for at kunne logge ind på den maskine fra en anden computer på samme lan. Jeg har en administrator på den maskine.
Det skal sige det er trådløst netværk.
Hvordan gøres dette ? Ved selvfølgelig passwordet.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 12:21 #1
prøv tightVNC
http://www.tightvnc.com/
der kan du få remote acces til en anden pc.
Du installere serveren på din "nørde-pc" og clienten på den anden..
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:23 #2
Kan det ikke gøres uden noget software ?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 12:23 #3
arh.. havde ikke lige set at du ville logge en KONTO ind ;-)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 12:23 #4
kører du XP pro på begge maskiner?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:23 #5
Jeg må nemlig ikke installere software på denne computer.. Den er lånt på skolen !
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:23 #6
Jeps xp på begge maskiner
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 12:26 #7
xp PRO?
man kan nemlig ikke i Home ;)
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:27 #8
Jes der er også pro
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2004 - 12:32 #9
og nu sidder jeg så og ikke kan huske hvad funktionen hedder :(
det er noget med "rolling"-et-eller-andet..
Ej pis mand :(
Nå.. jeg kommer måske i tanke om det.. ellers er der sikkert mange andre som ved det ;)
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:32 #10
I XP Pro kan  man tillade forbindelse til Fjernskrivebord ved at højre klikke på denne computer og vælge fjernforbindelse.  Her kan du vælge hvilken bruger der skal have lov.
Avatar billede mj-dnet Nybegynder
27. oktober 2004 - 12:35 #11
Hov ved højreklikke på denne computer og vælge egenskaber.  så findes fjernforbindelser.      Der efter kan man vælge fjernskrivebord ved en anden maskine og skrive IP eller navn
Avatar billede juniorklubben Nybegynder
27. oktober 2004 - 13:06 #12
ellers kan du lave fjernsupport