Avatar billede jayo Nybegynder
29. oktober 2004 - 18:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Huske URL fra sidste side.

Hejsa,

Jeg har omkring 30 sider på mit site, hvor man på hver side kan vælge at skifte valuta (dvs. man kan få alle priser vist i en anden valuta). I øjeblikket foregår det ved, at man vælger en valuta fra en <form>, trykker "submit" og bliver sendt til at side (setCurr.asp) som ændrer session-variablen således at andre priser bliver vist. Alt dette virker helt ok!

Men - jeg vil gerne have det sådan, at når kunden bliver sendt til setCurr.asp bliver han automatisk sendt tilbage til den forrige side når session-variablen er opdateret. Hvordan er det lige at jeg "husker" den URL han kon fra, og sender ham tilbage dertil?

Mvh
jayo
Avatar billede hiks Nybegynder
29. oktober 2004 - 20:58 #1
hej

kan du ikke i din form action poste eksempelvis:

pageReturn=Request.Servervariables("SCRIPT_NAME")

sammen med din valutakode således at du på din setCurr.asp fanger

returside = Request.QueryString("pageReturn") og sidenhen laver en

Response.Redirect returside

min 25 øre... :o)

/hiks
Avatar billede jayo Nybegynder
29. oktober 2004 - 21:58 #2
Jo, det lyder ok... men hovrdan sætter jeg det ind i min form?

Her er den form jeg bruger nu:

<form method="post" action="setcurr.asp">
<p>Currency: <select name="currency"><br>
<option name="DKK">DKK</option>
<option name="EUR" selected>EURO</option>
<option name="GBP">GBP</option>
<option name="SEK">SEK</option>
<option name="USD">USD</option>
</select>
<input type="submit" value="Submit">
</form>

-jayo
Avatar billede hiks Nybegynder
30. oktober 2004 - 01:24 #3
<form method="post" action="setcurr.asp">
<p>Currency: <select name="currency"><br>
<option name="DKK">DKK</option>
<option name="EUR" selected>EURO</option>
<option name="GBP">GBP</option>
<option name="SEK">SEK</option>
<option name="USD">USD</option>
</select>
<input type="hidden" name="pageReturn" value="" & Request.Servervariables("SCRIPT_NAME") & "">
<input type="submit" value="Submit">
</form>

nat nat

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
30. oktober 2004 - 09:41 #4
hehe - det er sgu ikke altid at man skal svare på spørgsmål kl. 1.24 om natten sådan her skal det se ud:

<form method="post" action="setcurr.asp">
<p>Currency: <select name="currency"><br>
<option name="DKK">DKK</option>
<option name="EUR" selected>EURO</option>
<option name="GBP">GBP</option>
<option name="SEK">SEK</option>
<option name="USD">USD</option>
</select>
<input type="hidden" name="pageReturn" value="<%=Request.Servervariables("SCRIPT_NAME")%>">
<input type="submit" value="Submit">
</form>

På din setcurr.asp side fanger du den således:

returside = Request.Form("pageReturn")

if Len(returside) > 3 then
  response.redirect returside
else
  ' response.redirect til din hovedside eksempelvis
end if

/hiks
Avatar billede jayo Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:04 #5
Hej hiks,

Det var lige hvad jeg skulle bruge! Mange tak, nu har jeg fået det til at virke - i hvert fald på min test-side :) (http://www.pc-memory-upgrade.co.uk/test-currency/product.asp)

Jeg brugte ikke denne del af din kode, da jeg i alle tilfælde vil sende folk tilbage til samme side de kom fra.

if Len(returside) > 3 then
  response.redirect returside
else
  ' response.redirect til din hovedside eksempelvis
end if

Men af nysgerrighed vil jeg da gerne vide hvad "len" betyder - er det "length"?

mvh
-jayo
Avatar billede hiks Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:18 #6
ja det står for lenght således at du kan teste længden af strengen eller lign.

godt du kunne bruge det!

mvh og go weekend hiks
Avatar billede jayo Nybegynder
30. oktober 2004 - 11:35 #7
Lige måde du!!

-jayo