Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 08:24 Der er 3 kommentarer

KVM Switch (Keyboard Video Mouse) giver problemer

Jeg har en Linksys 2 port KVM Switch som giver problemer.  Ind i mellem mister jeg forbindelse med mus/tastatur.  Enten mister jeg den delvis eller helt.  Ved delvis tab af mus er det ledsaget af en svag bippen/dytten i højtalerne.  Mus/tastatur fryser i noget tid og jeg kan ikke arbejde…  Lidt sjældnere er der slet ingen kontakt til mus & tastatur men jeg mener ikke det er ledsaget af lydbip…

Jeg har nu kørt med pc 1 uden KVM switchen.  Så er der ikke problemer.  I går monterede jeg igen KVM switchen og arbejdede uden problemer med begge pc'er.  Her til morgen er det galt i gen.  Men nu er problemet, at pc 1 ikke starter rigtigt op – der er ikke noget billede på skærmen.  Pc 2 virker problemløst.

Summa sumarum;
*Enkeltvis er der ikke problemer med pc 1 og 2
*Med Linksys KVM switchen er der en del problemer - men ikke konstant?!

Forhandleren kender ikke til generelle problemer med denne KVM switch
Se evt. mere her: http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-div/til-swbox/kvmlskvm2kit.html

Jeg ville være glad for tips, erfaringer, ideer til problemløsning og eventuelt en genial forklaring, der får mig til at forstå problemet :->

Mvh Mads.
Avatar billede jpvj Nybegynder
01. november 2004 - 08:55 #1
Jeg har også set mærkelige problemer med diverse KVM switche (særligt de billige) - eks. keyboard problemer.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig bedre, end at foreslå en anden KVM switch. Livet er for kort til den slags problemer :-)
Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 09:33 #2
hej jpvj

Jeg er ikke helt uenig med dig :-) Jeg hælder til den ide, at jeg vil bede min forhandler om at bytte til anden vare - en KVM swich der er dyere og forhåbentlig bedre.

Mvh mads
Avatar billede mborik Nybegynder
01. november 2004 - 09:39 #3
En ting jeg har tænkt på er; hvordan henter Linksys'en sin power.  Der er to dioder der skifter, når jeg skifter mellem pc 1 og pc 2.  Der er ikke tilsluttet en transformator til switchen.  Godt nok er det ikke mange mA, men det kommer jo ikke ud af den blå luft.

En anden ting er jordforbindelse.  Mine 2 computere har jord frem til fordelerdåsen (efterhånden nogle stykker i serie), men der er ikke jord i det 230 volt udtag, jeg har i mit (hjemme)arbejdsrum.

I forbindelse med netværk kan manglende jord til en af flere computere være ganske forstyrrende for netværket.

Mvh Mads