Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 21:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ADSL Uden fastnet telefon hvorfor er det så svært

Hvad er egentlig grunden til at de fleste udbydere kræver man har fastnet telefon for at få en internet opkobling ADSL, Cybercity tilbyder opkobling uden fastnet tlf. er det fordi de andre vil tjene penge på telefonen også ???. For rent teknisk kan det jo snilt lade sig gøre.
Avatar billede trekkies Juniormester
01. november 2004 - 21:47 #1
Når at man får ADSL så skal en tekniker ud til ens telefon boks(Den ude foran huset), så man skal have sådan en.
Man skal da ikke oprette et nummer hos udbyderen for at kunne få ADSL hos dem.

Jeg har telefon hos TDC, men dit internet er hos Tele2, det hele virker fint.
Avatar billede k_s Nybegynder
01. november 2004 - 21:54 #2
Når du har telefon er der et ubrudt kabel fra TDC og dig, og så kraver det ikke ret meger af TDC at flytte dig igenne en DSL rak. og sende dig noget udstyr. Hvis du ikke har telefon bruger TDC ofte noget af ledningen fra den og til dig, og så skal du have en ud og lave det... Jeg håber at du kan bruge dette :)

/k_s
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 21:56 #3
Det er jeg klar over :-) Men tidligere havde vi også fastnet telefon men da vi alle i familien nu har mobiler har vi droppet fastnet telefonen, men mit spørgsmål går på hvorfor er det kun Cybercity der tilbyder opkobling uden fast tlf.
Avatar billede trekkies Juniormester
01. november 2004 - 21:58 #4
Du skal da ikke have fastnet telefon for at have ADSL, man skal bare have den boks ude foran huset
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 22:02 #5
Jeg tror ikke i forstår mit spørgsmål... hvorfor vil ikke alle udbydere tilbyde internet uden man har fast tlf.
Avatar billede k_s Nybegynder
01. november 2004 - 22:05 #6
Det er en aftale imellem TDC og Cybercity... Som Cybercity betaler for...

trekkies > Næsten alle har telefon ledninger inde.. om den sidder uden på huset, i kælderen eller på lofte er lige meget. Det kommer and på hvilke afteale de har med TDC.
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 22:09 #7
OK.. så problemet er TDC vil ikke lege med feks. Tele2 og alle de andre men kun Cybercity fordi de ejer dem, kan det evt. være det ?. K_S
Avatar billede k_s Nybegynder
01. november 2004 - 22:15 #8
Det er der nok kun nogle få i tdc og cybercity der ved :)
Avatar billede ricky Nybegynder
01. november 2004 - 22:15 #9
Cybercity tilbyder ADSL uden fastlinie på nogle FÅ centraler. Årsagen til at de kan gøre dette er at de har sat deres eget udstyr op på disse centraler og derfor kun skal leje selve kobberet af TDC. På alle (de fleste) centraler hvor CC ikke har eget udstyr kan de altså ikke levere ADSL uden fastlinie.
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 22:20 #10
OK ricky det var lige det jeg søgte tak.
Avatar billede freeman Nybegynder
01. november 2004 - 22:24 #11
I "Ingeniøren" var der en god artikel for nogen dage siden vedr ADSL & IP telefoni. I Norge er det blevet, på baggrund af en EU-afgrørelse, afgjort at Telenord (Norges svar på TDC) skulle splitte deres fastenet og ADSL op, så forbrugerne kunne vælge alternativer.

Ligeledes SKER dette i Danmark, det vides bare ikke hvornår. Men der går ikke lang tid, da presset fra de nye IP telefoni udbydere, EU osv bliver størrer....

Så det skal nok komme, og det bliver helt sikkert billigere for os forbrugere !!
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
01. november 2004 - 22:28 #12
Vi må håbe det snart kommer, for jeg er træt af TDC rigtig træt...
Avatar billede ricky Nybegynder
01. november 2004 - 22:38 #13
Tak for point :)

Helt enig m.h.t. TDC - dog tror jeg at der skal fiber til (via el-selskaber eller andre) før vi kan blive helt uafhængige af TDC og dermed få reel valgfrihed.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2004 - 23:58 #14
til (maj) næste år begynder tdc og levere bredbånds tv ud på adsl nettet med kanal udbyd der svarer til tdc kabel tv

der stod ikke noget om ca priser
Avatar billede ricky Nybegynder
02. november 2004 - 07:56 #15
ja men du kan være sådan ca. 100% sikker på at så længe der ikke er reel konkurrence, vil TDC's priser altid være for høje.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 09:08 #16