Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
02. november 2004 - 10:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 x XP i starten ?

Hej Rødder..
Er der en som kan hjælpe mig med at fjerne en af mine XPer..

Når jeg starter min PC skal jeg helt i starten vælge mellem to xper, og først når jeg har valgt en af dem, starter XP op.

Hvordan fjerner jeg den ene, så XP starter med det samme ?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 10:46 #1
Find boot.ini i C:\ (filen er skjult)

Sørg for at den ser således ud:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Avatar billede pusler Nybegynder
02. november 2004 - 10:47 #2
http://support.microsoft.com/kb/289022/da <-- her står noget mere...
Avatar billede trekkies Juniormester
02. november 2004 - 10:47 #3
Højre klik på "Denne Computer" og vælg "Egenskaber" klik på fanebladet "Avanceret" klik på "Indstillinger" under menuen "Start og Genoprettelse", her skal du vælge dit Windows i dropdown menuen(Det er samme nummer som du vælger ude i dossen), fjern flueben ud for "Vis en liste over operativsystemer i:" og så genstarter du, nu går den lige igennem ind til din windows.
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
02. november 2004 - 11:04 #4
Hej Alle 3
Nu virker det, så i får tak for hjælpen
1.phatlasse dit svar var for teknisk, så det sprang jeg hurtigt over ellers tak..
2.pusler dit var ikke et svar men et link, måske virkede det jeg prøvede ikke.
3.trekkies dit var fint for PC Dummis som mig, du vinder tak for hjælpen og den hurtige respons, læg et svar
Avatar billede trekkies Juniormester
02. november 2004 - 11:08 #5
Glad for at kunne hjælpe dig :>
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
02. november 2004 - 11:16 #6
trekkies: Har du fået de 200 ?, hvis ikke hvordan giver jeg dig dem så ?
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
02. november 2004 - 11:23 #7
tak
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 11:30 #8
kenneth-kjaer >> Du skal markere hans navn, og trykke Accepter
Avatar billede kenneth-kjaer Nybegynder
02. november 2004 - 11:37 #9
tak phatlasse