Avatar billede demospasser Nybegynder
02. november 2004 - 14:55 Der er 4 kommentarer

Pludseligt nedbrud af Mysql

Kører en lille løsning med Red Hat 8.0 og Mysql 4.0.

Problemet er at serveren chrasher fuldstændig umotivret og uden nogen form for mønster. Den ene gang kan der gå 1 uge, ander gange går der et par måneder inden det sker.

Serveren er stadig tændt efter "crashet" men den kan ikke nås via ssh, så man skal genstarte den fysisk!

Nogle der har oplevet lignende problem, som også har en løsning til problemet?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 16:11 #1
Hvis den heller ikke kan nås med SSH, er det nok ikke et MySQL-problem. Kunne det være netkortet eller rammen, der er ustabil? Eller måske harddisken?
Avatar billede demospasser Nybegynder
02. november 2004 - 20:24 #2
Der er ECC ram i maskinen og de er sprit nye, så tvivler på det!

Mht. diskene, så kører maskinen raid, og der er masser diske at tærre på, så det er nok heller ikke det.
Har forsøgt at køre på alle netkort i maskinen, men problemet er ligeledes det samme!

Har sidder og søgt lidt på nettet, og har set at andre har oplevet lignende. Kunne det være en opdatering af Kernel der kunne klare tricket?

Du mener altså ikke det er et MySql/Linux problem, men derimod et hardware relateret problem
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2004 - 23:21 #3
Jeg mener at det KAN være hardware. Det kunne også være en driver, og så ville en opdatering af kernen nok hjælpe.

Jeg har bare aldrig hørt om at et MySQL-specifikt problem fik SSH pillet ned også, så jeg tror ikke på, at det er i MySQL eller dens opsætning, at fejlen skal findes.

De eneste gange, jeg har oplevet crashes, har årsagen været enten en dårlig driver (mest nvidias officielle grafikdriver) eller hardware.
Avatar billede demospasser Nybegynder
05. november 2004 - 14:09 #4
Nu gik den kold igen. Det skete umiddelbart efter jeg slettede filer i basen, men tror nu ikke det er derfor. Vi prøver lige med en opdatering af Mysql