Avatar billede pmoll Praktikant
02. november 2004 - 15:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gemme delte filer lokalt

Hej

Jeg sidder på et mindre netværk hvor den ene maskine bruges som filserver. Altså der ligge delte filer på en maskine som nogen har adgang til.
Disse filer har man jo ikke direkte adgang til hvis man tager sin laptop med i byen. Spøgsmålet lyder nu: Kan man lave noget lækkert så man altid har en opdateret version af de delte filer gemt på sin maskine? Forstået sådan at den automatisk syncronisere hvergang man logger på netværket? Alle maskinerne kører win xp pro.

Vh. P
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2004 - 15:46 #1
Avatar billede pmoll Praktikant
02. november 2004 - 20:18 #2
Det kan jo ikke være bedre. Jeg prøver det straks jeg kommer på job i morgen.
Smid et svar så jeg kan lukke tråden.
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2004 - 20:20 #3
Vælge mellem at bruge Rejsetaske eller offlinefiler i Windows indeholder værktøjer til at arbejde med filer, som gemmes på den stationære computer, eller filer, som gemmes på et netværk. Vælg det værktøj, der passer til dit brug.

Vælg Rejsetaske, hvis du ofte overfører filer mellem computere ved hjælp af en direkte kabeltilslutning eller en flytbar disk. Med Rejsetaske kan du synkronisere de filer, du har ændret på en anden computer, med deres modstykker på den stationære computer. Du kan holde orden på filerne ved at oprette flere rejsetasker.
Vælg offlinefiler, hvis du vil arbejde med delte filer på et netværk. Med offlinefiler kan du udføre ændringer på delte filer uden at være tilsluttet netværket og derefter synkronisere filerne, næste gang du opretter forbindelse til netværket.