Avatar billede stussy Nybegynder
08. november 2004 - 10:15 Der er 5 kommentarer

Problem med kolonne egenskab ”Notat”

Når jeg skal hente data fra en kolonne ”beskrivelse” fungerer det fint når jeg bruger rs(”beskrivelse”) hvis egenskaber for kolonnen er ”tekst”
Men hvis jeg laver egenskaber om til ”notat” kommer der INGEN tekst når jeg bruger rs(”beskrivelse”)

Hvorfor? De skulle vel kunne hentes på samme måde, eller hva
Avatar billede goose Nybegynder
08. november 2004 - 10:19 #1
ja det skulle da være det samme, er du helt sikker på, at dit notatfelt indeholder noget ?

/Goose
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. november 2004 - 10:27 #2
Hvis datatypen er notat (Det er Access, ikke) kan du kun læse indholdet én gang. Det vil ofte være det letteste at hente indholdet over i en variabel, og derefter bruge den
Avatar billede stussy Nybegynder
08. november 2004 - 10:36 #3
der skal hentes et notat (grunden til notat er at der kan være flere tegn i et notat felt.
Og ja det er en access database
Notatet skal hentes fra hver vare i en butik så det er en del gange den skal hentes.
jeg bruger denne til at hente notatet med :

<%
detaljer="Der er ingen yderligere beskrivelse til denne vare"
detal=rs("detaljer")
if rs("detaljer")<>"" then detaljer="'"& detal &"'"
%>

Jeg kan ikke se logikken i at det ikke virker, da det virker fint nok hvis bare kolonnen står som en "tekst" kolonne - hvad gør jeg galt?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. november 2004 - 10:45 #4
<%
detaljer="Der er ingen yderligere beskrivelse til denne vare"

'Her henter du teksten ud i en variabel, så nu kan du ikke læse den mere
detal=rs("detaljer")

'Her skal du så bruge variablen
if detal <>"" then detaljer="'"& detal &"'"
%>

Men jeg kan nu ikke helt se hvad det er du gør.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
08. november 2004 - 10:46 #5
nå jo, men det med ' erne forvirrer mig lidt