Avatar billede itckongen Nybegynder
11. november 2004 - 11:43 Der er 7 kommentarer

Meget mørke film?

Goddag Eksperter

Når jeg prøver at afspille hvilke som helst film på mine computer, bliver de altid meget mørke, det har de ikke altid været.
Jeg har prøvet at sætte gamma og kontrast op på grafikkortet, og har ligeledes prøvet det med de forskellige codecs, intet hjælper.
Har i et forslag til hvad der kunne ske?
Og måske nogle kender et program der kan skrue op for gammaen på film?

På forhånd tak
Avatar billede x-pander Nybegynder
11. november 2004 - 12:08 #1
Du skal kun justere på det der hedder overlay og ikke på resten af skærmens lys og kontrast.

I nVidia driverne, er det under den store menu ude til venstre.
Avatar billede itckongen Nybegynder
11. november 2004 - 17:38 #2
Ja der kan man ændre på Nuancen og Mætningen i filmen.
Men ikke gammaen, altså hvor lyst det er.
Ved du hvor det skal gøres?
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 17:50 #3
Måske trænger din monitor til at blive kalibreret. Kig på linket herunder:

http://desktoppub.about.com/cs/colorcalibration/a/cal_monitor.htm
Avatar billede itckongen Nybegynder
11. november 2004 - 17:58 #4
Ifølge de tests på siden skulle den være helt fin.
Avatar billede milter Ekspert
11. november 2004 - 20:01 #5
Gamma kan justeres i "Color correction" i nVidia-justeringerne, men dit normale skærmbillede bliver nok også ændret af det (og der er måske det, du allerede har prøvet).

Jeg har selv lidt af det samme problem og bliver nødt til at ændre indstillingerne, når jeg skifter mellem normalt billede og video.

Jeg tror, mit problem er, at skærmen er for gammel. Kunne det være det samme hos dig?
Avatar billede itckongen Nybegynder
12. november 2004 - 02:03 #6
Ja, det er nemlig lige præcis hvad jeg har prøvet ... :)
Tror ikke min skærm er problemet, er ca 1 år gammel.

Jeg har dog hentet Powertweak fra www.pctweak.dk men computeren genstarter når jeg kører det, men hvis det virker ved dig kunne det da være at dine film blev lidt lysere.. :)
Avatar billede itckongen Nybegynder
12. november 2004 - 02:06 #7
linket var så lige forkert siden hedder www.tweakpc.com min fejl.. :)