Avatar billede kaalhtx Praktikant
15. november 2004 - 15:07 Der er 6 kommentarer

Problemer med lydkort

Jeg har en næsten ny computer 3,2 ghz p4 1gb ram. Jeg har problemr med lyden. Lyden kommer fra et onboard realtek alc655. Lyden virker fint når jeg fx hører musik i winamp. Men når jeg skal spille nye spil, som fx sims 2 eller collin mcrea rally 4, så opstår problemet. Lyden kan lige komme i få sek eller minutter, men forsvinder så igen, herefter bliver lyden ved med at gå ud og komme igen hele tiden. Jeg har de nyeste drivere
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
15. november 2004 - 15:19 #1
Hej
har du også den nyeste Direckx inst.?
Avatar billede kaalhtx Praktikant
15. november 2004 - 15:53 #2
ja det har jeg
Avatar billede c-r Nybegynder
19. november 2004 - 16:23 #3
Hvilket bundkort er det ?

Har du hentet de sidste driveropdateringer til bundkortet?
Avatar billede kaalhtx Praktikant
20. november 2004 - 08:35 #4
Bundkortet er 865PE/G Neo2 series

Og ja alle drivere er det nyeste nye :D
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
20. november 2004 - 08:49 #5
Havede det samme problem.Men dog med andre spil .Problemet opstod også nå jeg brugte tvout og lydudgangen.Brugte tons af tid på driver osv.
Gav op , og geninst.xp.
Du skal bare huske den rigtig rækkefølge hvis du følger mit råd.
Først windows/bundkortdriver med lyddriver/Grafik/servicepak2/antivirus/netopkobling.
Servicepak får du på en cd eller laver den selv.
Jan
Avatar billede c-r Nybegynder
22. november 2004 - 11:27 #6
MSI BIOS for bundkortet omhandler ingen rettelser for AC97 lydproblemer.

Har lige tævet MSI forum for 865PE/G Neo2 AC97 lydproblemer, men et skuffende resultat!
De har ikke været i stand til at finde en løsning, andet end at installere et "nyt" lydkort og undgå at bruge onboard lydfunktionen.

De skriver også
- at hvis man overclocker systemet bliver problemet størrer.
- at de anbefaler at man tilslutter lydkablet fra cd-rom drevet til bundkortet.

Beklager - har ikke flere ideer...