Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. november 2004 - 14:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tildele rettigheder fra computer i Workgroup?

Jeg vil gerne dele en folder mellem to computere (begge XP PRO) uden at skulle oprette en fælles bruger / ny bruger på den computer, hvor folderen ligger på. Begge computere er i samme workgroup.

Jeg har en folder kaldet "minfolder" på computeren "PC1". Den vil jeg gerne dele, så brugeren "jens" på computeren "PC2" kan få adgang til den. Brugeren "jens" er IKKE oprettet på "PC1". Er det muligt at tildele "jens" rettigheder til at tilgå "minfolder" uden at oprette ham på "PC1"? Et eller andet sted vil jeg gerne kunne gå ind under "sharing" på "minfolder" på PC1 -> vælge "permissions" -> trykke "add" -> og skrive "PC2\jens" men det kan jeg ikke :-(. Jeg har prøvet at rode med local security settins for at tilføje "PC2" eller "PC2\jens" til local security, men det er ikke rigtigt lykkedes (måske er det også den forkerte strategi ??).

Jeg vil gerne begrænse adgangen til den delte folder, så jeg har slettet adgangen for "everyone".

mvh Thomas
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. november 2004 - 15:40 #1
Nej, det setup lader sig ikke gøre i en arbejdsgruppe.
Avatar billede reshafim Nybegynder
04. marts 2005 - 11:32 #2
Du kan muligvis prøve at indsætte brugenavn og adgangs kode til bade dig og til den som du selv vælger, husk at skrive den ned-kode-
reshafim
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
10. maj 2005 - 19:23 #3
problemet ikke løst. Jeg lukker spm