Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 15:16 Der er 6 kommentarer

Kølere til Athlon XP-M

Jeg overvejer at overclocke en Athlon 3000+ XP-M med 266-400 mhz. Hvilken køler+heatsink ville være de bedste til dette formål?
Og hvilken voltage skal jeg benytte?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
23. november 2004 - 17:17 #1
Zalman CNPS7000B-CU er en af de bedste luftkølere til prisen, hvis den ikke er den bedste! Den vil helt sikkert dækket dit behov!
http://m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=47943

Vcore er individuelt for cpu til cpu, så det skal du selv prøve dig frem til!
/Thomas
Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 17:44 #2
Hvad med heatsink? Jeg har set på den der Zalman, og dens RPM ser lidt lav ud... Gør det noget?
Avatar billede winchester Nybegynder
23. november 2004 - 17:48 #3
Zalman 7000 har en fantastisk køleevne. Du vil blive overrasket tror jeg. Du kan også skrue op for rpm via den medfølgende Fan Mate.

Alternativt kan være en køleprofil fra ThermalRight:
Den ypperste: http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACTR011&Fane=COLD,COHS
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
23. november 2004 - 17:51 #4
Der med følger en trinløs rpm regulator til den, så du bestemmer selv om den skal køre på 12V eller 5V, og performance/lydniveau derefter self.!

Den er nok til din CPU med ~7V...
/Thomas
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
23. november 2004 - 17:55 #5
BTW. så er det en heatsink med en køler på, så hvad mener du med det??
/Thomas
Avatar billede anderas Nybegynder
23. november 2004 - 18:26 #6
Okay, jeg tror jeg køber den!