Avatar billede dtn Nybegynder
24. november 2004 - 09:36 Der er 3 kommentarer

Laaangsom logon efter SP2 installeret

Fra det øjeblik jeg har tastet mit password for at logge på, går der ca. 1,5 min. før jeg kan begynde at arbejde, efter SP2 er installeret. Jeg har prøvet at deaktiveret FW men det hjalp ingenting. Har prøvet på tre forskellige PC'er. Men det er KUN når jeg logger på domænet! Hvis jeg bare logger på derhjemme med min bærbar går der hurtig nok!?

Er der noget der har et bud el. ved, hvor jeg skal begynde med min fejlfinding?
Avatar billede knoes Nybegynder
24. november 2004 - 10:28 #1
hvad styresystem kører du? Hvis xp, så kan det være at du skal opdatere din bios
Avatar billede dtn Nybegynder
24. november 2004 - 10:47 #2
det er WinXP. Jeg har prøvet på 3-4 PC'er...og min BIOS er den nyeste, kan næsten ikke være derfor..
Avatar billede dtn Nybegynder
07. december 2004 - 09:21 #3
Har fundet ud af det. Det skyldes at vi kører med TrendMicro Officescan som har en personal firewall installeret. Efter disable "OfficeScanNT Personal Firewall" services starte det normal op med SP2 installeret.

Spørgsmål er nu om man kan fra GP lave en regel som disable den "OfficeScanNT Personal Firewall" services på alle pc'er? Eller en script?

Med venlig hilsen
dtn