Avatar billede majkat Nybegynder
24. november 2004 - 21:59 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

Stille computer m. XP / XP

Jeg er ude efter en ny kontor-pc. "kontor" er nøgleordet: jeg er ikke ude efter det store multimedie-brag, men en maskine der er hurtig til at afvikle Office XP under Windows XP Professional.

Og så skal den være muse-stille.

Nogen anbefalinger?

Jeg er ikke interesseret i "jeg har set denne på edb-priser" - kun i svar fra folk med egentlig erfaring fra maskiner som de selv har købt og bruger til daglig.

Prisen er selvfølgelig ikke underordnet - jeg har tænkt mig noget i retning af 8-10.000 - men jeg giver gerne et par tusind mere hvis service eller andre forhold taler for det.
Avatar billede gak Nybegynder
24. november 2004 - 22:03 #1
Musestille pc-udstyr kan jeg anbefale, da jeg sætter stor pris på det og selv besidder det.

Gå ind på
www.webconsult.dk
og også
www.studiedata.dk
Avatar billede gak Nybegynder
24. november 2004 - 22:05 #2
Webconsult er specialister på det felt.
Avatar billede majkat Nybegynder
24. november 2004 - 22:22 #3
Det er vist mest byg-selv systemer. Kald mig bare gammel, men det er ved at være nogle år siden, jeg gad rode med det der...
Avatar billede gak Nybegynder
24. november 2004 - 22:29 #4
Derudover kan du vælge frit imellem de hurtige processorer fra dels Intel og dels AMD.
Hvilken man vælger er stort set i praksis underordnet, bare man holder sig til de hurtige af slagsen.

Dvs. for
Pentium 4 fra omkring 3 GHz og op
AMD Athlon XP (Barton) fra 3000+ og op
AMD Athlon64 fra 3000+ og op

Skal du have dobbelt-cpu system (fx Intel Xeon) bliver det over dit nævnte prisleje.

Så skal du have noget hurtig RAM og meget gerne isat med to parallelle klodser i bundkortet(som skal understøtte Dual-RAM), så maskinen kan køre med Dual-RAM, hvilket er godt til tungere kontorapplikationer.

Endelig er hurtig harddisk med en stor cachehukommelse (Minimum 8 MB).

Det mener jeg er de vigtigste faktorer, du skal sørge for er i orden, når du får sat en maskine sammen.
Avatar billede gak Nybegynder
24. november 2004 - 22:36 #5
Hvis du VIRKELIG vil have støjdæmpning og en stille pc, tror jeg ikke der anden udvej end at du må pille lidt selv.
Ellers tror jeg ikke, at du får det.
De produkter Webconsult sælger, finder du generelt ikke andre steder.

Det er fx dæmpningsmåtter
"Lydløse" blæsere - Pabst
Harddisk-rammer med gummiophæng.
Lydsvage Cpu-blæsere

osv. osv.

Du kan købe kabinetterne med måtteerne isat.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 00:43 #6
Køb de små DELL maskiner. De siger ikke en lyd og afvikler fint alt, hvad vi har budt dem på arbejdet.
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/optix_170L?c=dk&l=da&s=bsd
Avatar billede majkat Nybegynder
29. november 2004 - 11:17 #7
Tak for svar. Har været i kontakt med Dell og regner med at købe fra dem.

tonnybrandt>> læg et svar så du også kan kan få nogle nogle point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. november 2004 - 12:56 #8
Her kommer så et svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
29. november 2004 - 20:25 #9
Takker for point :)
Avatar billede gak Nybegynder
29. november 2004 - 22:27 #10
Det samme gør jeg!
Held og lykke med det.