Avatar billede zippy2 Nybegynder
25. november 2004 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til upload funktion i asp.

vi er igang med at lave en hjemmeside hvor der skal indgå en upload funktion indtil nu har intet virket og vi er har ingen ide er der nogen der kan hjælpe?
det skal forgå på følgende måde
- fra browseren uploades der filnavnet til db'en(access) og filen til en mappe.
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
25. november 2004 - 10:05 #1
Har en i ASPsmartUpload i måske kan bruge.

upload.asp:

<%
'Variables
Dim mySmartUpload, file

'Object creation
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
On Error Resume Next

'Upload
mySmartUpload.Upload
mySmartUpload.AllowedFilesList = "gif,Jpeg,bmp"
Server.ScriptTimeout = 10000

'Only if the file exist
if mySmartUpload.files.item(1).IsMissing Then
mySmartUpload.files.item(1).FileName = noimage.jpg
else
end if

    'sample with a physical path
    mySmartUpload.files.item(1).SaveAs("C:\W3Sites\www\upload\" & mySmartUpload.files.item(1).FileName)

    'Display the properties of the current file
    Response.Write("Name = " & mySmartUpload.files.item(1).Name & "<BR>")
    Response.Write("Size = " & mySmartUpload.files.item(1).Size & "<BR>")
    Response.Write("FileName = " & mySmartUpload.files.item(1).FileName & "<BR>")
    Response.Write("FileExt = " & mySmartUpload.files.item(1).FileExt & "<BR>")
    Response.Write("FilePathName = " & mySmartUpload.files.item(1).FilePathName & "<BR>")
    Response.Write("ContentType = " & mySmartUpload.files.item(1).ContentType & "<BR>")
    Response.Write("ContentDisp = " & mySmartUpload.files.item(1).ContentDisp & "<BR>")
    Response.Write("TypeMIME = " & mySmartUpload.files.item(1).TypeMIME & "<BR>")
    Response.Write("SubTypeMIME = " & mySmartUpload.files.item(1).SubTypeMIME & "<BR><BR>")

Const adOpenKeyset = 1
    Const adLockOptimistic = 3
    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; SERVER=localhost; UID=; PWD=; DBQ="&Server.MapPath("/database.mdb")

    'Tilføjer brugeren til databasen
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
    strSQL = "Select * From TABEL"
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic

    'Tilføjer brugeren til databasen og sender ham/hende til login siden
    rs.AddNew
    rs("filnavn") = mySmartUpload.files.item(1).FileName
    rs.update

    rs.Close
    Set rs = Nothing
    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

Err.Clear
Set mySmartUpload = Nothing
%>

uploadfil.asp:

<form method="POST" action="upload.asp" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="file" size="20">
</form>
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
25. november 2004 - 10:06 #2
ups mangler lige en sumbit knap på uploadfil.asp

<input type="submit" value="send" name="B1">
Avatar billede zippy2 Nybegynder
25. november 2004 - 12:39 #3
oki noget af det virker.
selv funktionen hvor man uploader til en mappe virker fint med den skriver ikke noget til db'en.
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
25. november 2004 - 12:52 #4
og du har sat database forbindelse ordentlig?

Skal lige siges når du sætter flere felter ind på uploadfil.asp
skal der laves om på upload.asp

fx.

Hvis du indsætter 2 nye felter på uploadfil.asp og databasen som hedder Alder og Navn

Så skal der i upload.asp rettes til:

Dim mySmartUpload, file, Alder, Navn

og

rs.AddNew
rs("filnavn") = mySmartUpload.files.item(1).FileName
rs("Alder") = mySmartUpload.Form("Alder")
rs("Navn") = mySmartUpload.Form("Navn")
rs.update

Hjælper det så?
Avatar billede zippy2 Nybegynder
25. november 2004 - 13:22 #5
vi er enig om at der i db'en er en tabelen som har en kolonne der hedder "file".

jeg skal oxo kun bruge det ene felt så det således ud
rs.AddNew
rs("filnavn") = mySmartUpload.files.item(1).FileName
rs.update

nu burde den jo så bare filnavnet til min db. men gør den ikke.

er det mig der  er helt galt på den.
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
25. november 2004 - 15:04 #6
din database skal hedde database (database.mdb)
din tabel retter du i linien:

strSQL = "Select * From TABEL"

Hvor du ændre TABEL med tabellens navn i databasen fx. bruger

med felter i tabellen i database ser du forresten i rs.addnew altså

rs("filnavn") = mySmartUpload.files.item(1).FileName

så skal feltet i tabellen hedde filnavn..

Håber du er med kan også lave et billedet hvis det er lettere at forstå?
Avatar billede zippy2 Nybegynder
22. juni 2005 - 12:36 #7
lukket