Avatar billede and_moe Nybegynder
29. november 2004 - 09:31 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Forskellige fabrikater af GeForce 6600

Jeg skal have et nyt grafikkort og har, efter gennemlæsning af mange

rosende tests, besluttet at det skal være baseret på GeFOrce 6600 GT

chippen. Der er dog, mig bekendt, endnu ikke kommet nogen til Danmark.

shg.dk skriver, at de får et Point Of View hjem omkring d. 8. december og

midt-data.dk at de får et AOpen omkring d. 13. december. Det generer mig

ikke at vente de ekstra fem dage, så nu er spørgsmålet hvilket jeg skal

vælge. Hvis kortene praktisk talt er lige gode, vil jeg vælge Point Of

View, for der er bundlet 3 spil (Doom 3, Hitman: Contracts og Shellshock

Nam '67) med, og det kan man jo ligeså godt tage med. Umiddelbart har jeg

ikke kunnet finde nogle billeder der var gode nok, til at se om de blot

bruger nVIDIAs referencedesign, men jeg har på fornemmelsen at

ydelsesforskellen mellem de to kort ikke er ret stor, når de er baseret

på samme chipset. Har jeg ret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 09:52 #1
AGP el. PCI-Express?
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 09:57 #2
6600 chippen er native PCI-Express, og er derfor designet og bygget til at køre på PCI-Express.
Der vil komme, hvis de ikke allerede er her, en version til AGP, men som anvender en bridge-chip, så den kan kommunikere på AGP porten.
6800 chippen er native AGP, og anvender en bridge-chip for at kunne kommunikere på PCI-Express bussen i PCI-X versionen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 09:59 #3
Ja den er kommet ellers ville jeg nok ikke spørge
Avatar billede and_moe Nybegynder
29. november 2004 - 10:06 #4
AGP med nVIDIAs nye bridge.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 10:06 #5
Hvad ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 10:07 #6
dragonknight> det var som kommentar til din kommentar der jo var møntet på mit spørgsmål.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 10:19 #7
Overhovedet ikke, jeg forsøger at fortælle and moe, at 6600 er native PCI-Express.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 10:28 #8
ok - men det er ikke den version han har kigget på, men AGP ;)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 11:02 #9
Du kan læse lidt om chippen her:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=5129
Jeg tror ikke der er den store forskel på de 2 du har kik på. Der hvor de adskiller sig fra hinanden, er nok på alt det andet der er i boksen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 11:04 #10
På AGP versionen, vil du se at chip køleren sidder lidt på skrå. Årsagen til dette er at lave plads til Bridge chippen, som du kan se her:http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=5130
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 13:22 #11
P.s. and_moe
det kort der er at finde på edbpriser.dk som AGP version...
Det er altså en PCI-Express version...

Her er beviset: http://club.aopen.com.tw/Products/images/VGA/images/6600GT-460.jpg
og http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=15&Soegeord=6600 - øverst :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. november 2004 - 14:16 #12
Ja, jeg syntes også det ser underlig ud, der står jo det samme både for AGP og PCI-x. Det kan selvfølgelig være en fejl.
Avatar billede and_moe Nybegynder
29. november 2004 - 16:37 #13
Godt set... tak for det :-)

Læg nogle svar, så deler i pointene.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. november 2004 - 19:50 #14
ok :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2004 - 20:29 #15
Oki  :-)