Avatar billede mmolsen Nybegynder
29. november 2004 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Photoshop ikoner

Hej experter.

Jeg har photoshop CS, og en masse psd filer. Mit problem er at når jeg i windows stifinder ser psd-fil-ikoner som miniatures eller store ikoner, så bliver ikonet ikke lavet om til et lille billede(ja miniature), men forbliver et photoshop ikon.

Dette gjorde de ikke før jeg formaterede og installerede XP på ny. Men nu gør de, og jeg aner ikke hvor man kan få XP til at vise dem som miniature.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Morten
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2004 - 16:01 #1
Højreklik på mappen hvori de ligger -> Egenskaber -> Tilpas -> Vælg "Billeder" eller "Fotoalbum"

Når du så åbner mappen, skulle de gerne vises som Thumbnails når du vælger "Store ikoner"
Avatar billede mmolsen Nybegynder
29. november 2004 - 16:23 #2
Har prøvet, men istedet for et Thumbnail, viser den bare ikonet stort.

Hvis jeg vælger det skal være et fotalbum, så viser den igen kun store ikoner, og kan ikke vise noget eksempel i vinduet.
Avatar billede weblex Nybegynder
29. november 2004 - 21:57 #3
Hmmm... tjekkede lige mine egne mapper. Jeg får heller ikke vist det som en billede. Men jeg mindes heller ikke, at jeg nogen sinde har kunnet det. Kun hvis jeg har gemt som jpg eller gif.

Du er sikker på, at du ikke tænker på PS´s egen filbrowser?
Avatar billede mmolsen Nybegynder
30. november 2004 - 10:23 #4
yup 100%.

jeg sider og designer på arbejdet, hvor vi har et par tusinde layouts, og der kokser PS's egen browser totalt. Jeg lavede nemlig altid bare en stifinder søgning på alt hvad der hed PSD, og så kom de op som thumbnails. Den gør det stadig på min kolega's comp, bare ikke på min mere :(

Det er max belastende
Avatar billede weblex Nybegynder
30. november 2004 - 18:48 #5
I den her tråd er der en med samme problem. Sidste indlæg har en løsning. Jeg har ikke selv prøvet:

http://www.graphicdesignforum.com/default.aspx?f=16&m=71949
Avatar billede mmolsen Nybegynder
02. december 2004 - 15:43 #6
Helt fantastisk, og lidt latterligt, men takker
Avatar billede theselfimages Nybegynder
19. marts 2005 - 14:15 #7
mmolsen => fandt du løsningen på problemet? Svaret ser nemlig ud til at være flyttet herfra: http://www.graphicdesignforum.com/default.aspx?f=16&m=71949
så jeg sidder stadig med samme problem som du havde.