Avatar billede thill Nybegynder
02. december 2004 - 08:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation af W2K3 på Intel SAI2 med Promise SX6000

Jeg har et problem med at få skidtet til at spille sammen.
Jeg har et Intel SAI2 med 512MB Reg.ECC. BIOS v.10 og et Promise SX6000 v1.20.0.5 med 64MB ram.
Jeg har 4 IBM Deskstar 60GB diske monteret på SX6000 controlleren som RAID5.
Jeg vil installere Windows 2003 server på dyret
Jeg kan sagten få lov til at partitionere arrayet som jeg har lyst til og formatere det, MEN når installationen så skal til at kopiere filerne til installationen over på arrayet, så går det ned af bakke.
Den er MEGET lang tid om at kopiere filerne, ca 8 timer, hvor efter den genstarter som den skal, men så melder den at der mangler filer.

Jeg har også prøvet at installere XP Pro og W2K Server, men resultatet er det samme.

Jeg er rimelig sikker på at problemet ligger i samspillet mellem SAI2 boardet og SX6000 controlleren.

Jeg har spurgt både Intel og Promise til råds.
Intel har jeg ikke hørt fra endnu.
Promise gav mig en ny BIOS (1.20.0.5) men de har ikke svaret mig efter jeg oplyste at det ikke havde afhjulpet problemet.

Er der nogen ude blandt Eksperterne der har en ide til at få det til at spille sammen?

Jeg er godt klar over at jeg måske skal ud og have fat i en anden controller og har kig på Adaptecs ATA RAID 2400A.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 08:27 #1
Lidt banalet måske.... Men kræver SX6000 driver for at Windows kan bruge den? Under opstart er det vist F6 du skal trykke for at kunne fodre Windwos med den rigtige driver.
Avatar billede jpvj Nybegynder
02. december 2004 - 08:30 #2
1. Har du installeret driveren til raid controlleren?
2. Jeg har rigtigt dårlige erfaringer med driver supporten fra Promise. De giver en sludder for en sladder eller svarer ikke tilbage. Jeg har derfor valgt ikke at benytte produkter fra Promise mere, da jeg ikke er tilfreds med kvaliteten af deres drivere.
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 08:34 #3
Jeg kan i hvert fald se at i Windows 2000 er det nødvendigt at angive driveren under selve installationen af Windows. Der ligger også en driver fra 16. juli 2003 beregnet til Server 2003.
Avatar billede thill Nybegynder
02. december 2004 - 09:16 #4
Hej,
Ja jeg har trykket F6 under opstart og benyttet den sidst frigivne drivere fra Promise.
Sorry, jeg ikke fik det med på fejl beskrivelsen, my bad....
Avatar billede venturer Nybegynder
02. december 2004 - 13:13 #5
Er der nogen besked om HVILKE filer den mangler når den efter kopiering bliver genstartet?
Avatar billede thill Nybegynder
02. december 2004 - 13:17 #6
Kan ikke huske det, men det var i \\i386\... folderen.
Beklager den mangelfulde information. men jeg tror ikke at det er der problemet ligger.
Jeg er bange for at det er et samspils problem mellem controlleren og mainboardet.
Avatar billede thill Nybegynder
25. januar 2005 - 12:40 #7
Problemet blev løst ved at benytte en anden controller (highpoint 454)