Avatar billede bernhof Nybegynder
05. december 2004 - 18:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Blev siden refreshed?

Hey eksperter!

Jeg har brug for at vide, om brugeren har opdateret siden, fx ved et tryk på F5. Det skal bruges til at forhindre, at en hit counter bare tæller derudaf, når en bruger trykker refresh en masse gange.

Det skal foregå på denne måde, fordi den gerne må tælle op, hvis brugeren går hen på en anden side, og via et link kommer tilbage til siden.

Forstår I?

- Mikkel
Avatar billede retry Nybegynder
05. december 2004 - 22:51 #1
if session("refreshed") = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") then
Response.Write "refreshed"
else
session("refreshed") = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Response.Write "not refreshed"
end if
Avatar billede bernhof Nybegynder
06. december 2004 - 08:38 #2
Måske formulerede jeg mig forkert:

Hvis en bruger går hen på en anden side inden for samme web, og kommer tilbage til siden med counteren, må den gerne tælle op. Kun hvis brugeren decideret refresher siden, skal den ikke tælle op.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. december 2004 - 13:20 #3
'denne kode skal være i toppen af ALLE sider. Hvis du har sider der ikke er asp, så dur denne metode ikke rigtigt.
if Session("LastPage") = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") then
  Response.Write("Siden er Refreshed")
else
  Response.Write("Siden er ikke Refreshed")
end if

Session("LastPage") = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. december 2004 - 13:22 #4
Der er et antal måder at man kan refreshe siden på; F5, klik på opdater, højreklik > vælg Opdater, klikke på er link i et andet vindue der genindlæser siden.

Du kan ikke få at vide hvad der egentlig er sket, men med min metode kan du få at vide om brugeren har besøgt den samme side "to gange i træk"
Avatar billede bernhof Nybegynder
06. december 2004 - 14:54 #5
Jeg fik selv den samme idé, men at skulle placere noget kode i toppen af alle sider, er for mig ikke en holdbar løsning, da der er virkelig mange sider, og kun denne ene skal tælle.

Havde håbet lidt på, at fx Request.ServerVariables eller noget lignende kunne give mig noget brugbart at arbejde med :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
06. december 2004 - 14:55 #6
Uholdbar, forstået på den måde, at det er for meget besvær at skulle gå til, for at få denne ene side til at tælle korrekt.
Avatar billede bernhof Nybegynder
10. januar 2005 - 18:29 #7
Lukker