Avatar billede doek Nybegynder
06. december 2004 - 17:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskriv html sider med store billeder

Hej eksperter,

jeg prøver at udskrive en html side, der indeholder et eller flere store billeder (f.eks. 1.600 px høj).

Mit problem er at Internet Explorer mener det er helt fint bare at skære den del af billedet som ikke kan være på siden væk i stedet for at fortsætte med at printe det på næste side.

Jeg prøver _ikke_ at udskrive rene billeder, der er tale om html sider med billeder på.
Jeg er klar over Firefox sagtens kan klare opgaven.
Jeg kan ikke finde løsningen på google, men du er velkommen til at komme med et link som jeg ikke kunne se.
Jeg er ikke interesseret i at skulle copy paste til word, eller bruge andet program.

Der må findes en løsning hvor man kan printe direkte fra Internet Explorer ved enten at ændre i opsætningen i IE eller på printeren.
Avatar billede doek Nybegynder
06. december 2004 - 17:39 #1
Der er tale om Windows XP sp2 og IE 6.0
Avatar billede doek Nybegynder
06. december 2004 - 18:29 #2
Jeg er heller ikke interesseret i at installere 3. parts programmer der kan skrumpe siden til at at passe til udskrift, da der er vigtigt for mig at billedet på udskriften har samme størrelse som en anden udskrift hvor der ikke er samme problem.

Hvis der findes 3. parts programmer som understøtter i at billedet bliver skrevet ud over flere sider, vil jeg gerne se på det.
Avatar billede doek Nybegynder
06. december 2004 - 18:41 #3
Jeg har prøvet at printe som PDF, det virkede ikke, men det er heller ikke interessant, det skal være direkte fra IE til printer.
Avatar billede doek Nybegynder
07. december 2004 - 23:10 #4
Her er et eksempel af en side med et stort billede hvor siden ikke kan skrives ud. Jeg har markeret det område jeg ikke får med på A4 siden, dog kan det variere med margen størrelse, men ikke så meget at det betyder noget.

Sjovt nok har firefox også problem med billedet når det går ud over højre side af skærmen, men kan sagtens printe bunden på side 2 og side 3 hvis man laver landscape.

siden er: http://kimlarsen76.dk/eks.html

Nu er det ikke fordi jeg skal printe billedet af mig selv ud på den måde, men det gav den bedste illustrative effekt med hvad der mangler.

Mit mål er at printe nogle kasser, som skal være lige store på alle udskrifter uanset antallet på siden.
Avatar billede doek Nybegynder
09. december 2004 - 10:04 #5
Ok, ingen der ville byde ind.

Efter at have talt med Microsoft, er svaret, at det er Internet Explorer ikke designet til, man kan evt. selv skrive en add on, det skulle være muligt i SP2.

Hmm damn.