Avatar billede lt-lago Nybegynder
07. december 2004 - 22:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fildeling og Printerdeling virker ikke under Win XP med SP2

Hej Eksperter.
Jeg har et hjemmenetværk bestående af to pc (pc1 og pc2) med Win XP-pro på dem begge og en printer koblet på den ene (pc1), printeren er så delt så pc2 skulle kunne printe gennem pc1.
Mit problem er, at når jeg vil have adgang til pc1 med printeren fra pc2 kan jeg godt se pc1, men har ikke adgang til hverken delte mapper eller printeren, meddelelsen "logon ikke tilladt" kommer blot frem.
Jeg har gennem nogen tid ikke benyttet funktionen, og kan derfor ikke længere huske hvilke ændringer i XP jeg måske har foretaget og som måske kunne bevirke den manglende adgang.
Dog er den sidste ændring, at jeg installerede SP2.
Jeg har prøvet at slå den indbyggede firewall fra, men det har ingen virkning.
Selvfølgelig er den samme bruger oprettet begge steder med administrator rettigheder etc.
Gode ideer søges ?
Avatar billede kenp Novice
07. december 2004 - 22:40 #1
har de ip-adresser inden for samme range? og sikker på at du har konfigureret firewall korrekt!
Avatar billede lt-lago Nybegynder
08. december 2004 - 08:45 #2
Hjemmenetværket er styret af en router.
Dermed skulle ip jo ikke være noget problem ?
Hvad angår Win XP indbygget firewall, som jeg skriver det har ingen virkning om jeg slår den helt fra.
Avatar billede justme Nybegynder
09. december 2004 - 23:55 #3
Har du husket at give tilladelse til at andre end "PC1" kan printe på den?
Aktiveres i fanebladet "Sikkerhed". Hvis du ikke kan se dette faneblad under printerindstillingerne så ligger det vist her.

Stifinder -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis - under Filer og mapper fjernes fluebenet, hvor der står "Brug enkel fildeling (anbefales)".

Jeg sidder p.t. på en W2K, så venligst bær over med mig...
Avatar billede lt-lago Nybegynder
11. december 2004 - 11:33 #4
Selvfølgelig er flueben i simpel deling fjernet !
Avatar billede ranglen Nybegynder
11. december 2004 - 11:37 #5
Er der tilknyttet et password til den konto du benytter?
Avatar billede lt-lago Nybegynder
11. december 2004 - 12:26 #6
Ja og brugeren er oprettet ens på begge maskiner
Avatar billede lt-lago Nybegynder
15. december 2004 - 08:27 #7
Der er ikke kommet noget brugbart, så denne bliver lukket.