Avatar billede zipip Praktikant
08. december 2004 - 14:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Delegering af AD Users And Computers

I et Win2k domæne vil jeg delegere bruger administration til en bruger på det lokale lan.
På serveren er delegering til brugeren implementeret.
Hvordan kommer brugeren i kontakt med AD service via lokal nettet?
Avatar billede venturer Nybegynder
08. december 2004 - 15:01 #1
På brugerens maskine skal du installere adminpak.mis (den ligger i Windows mappen på serveren).

Så bliver Active Directory Users and Computers installeret sammen med alle de andre værktøjer.
Avatar billede zipip Praktikant
08. december 2004 - 15:08 #2
Brugerens PC er en XP og adminpak.msi klager over dette. Ved at forcere installationen bliver adminpak installeret, men snap-in til AD kan ikke åbne.
Er der noget jeg har overset?
Avatar billede venturer Nybegynder
08. december 2004 - 15:10 #3
Fordi det er en XP er du nødt til at bruge en Adminpak.msi fra en Server 2003 CD.
Dette ændrer intet på funktionaliteten.
Avatar billede zipip Praktikant
08. december 2004 - 15:17 #5
Tak for hjælp
Avatar billede venturer Nybegynder
08. december 2004 - 15:17 #6
Så lidt :D