Avatar billede lt-lago Nybegynder
11. december 2004 - 11:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Printserver (USB) virker ikke

Hej Eksperter

Jeg har købt en af de små printservere til mit hjemmenetværk, men kan ikke få den til at virke ?
Der er tale om en Trendnet til USB.
Printeren er en HP, jeg kan dog godt udskrive printserverens egen id via diagnose knappen, altså er der hul igennem fra printserveren og ud til printeren, men jeg kan ikke udskrive fra nogen pc jeg har en router til at håndtere ip adresseerne ?
Jeg kører win XP / SP2, har prøvet at slå firewall til og fra men der er ingen forskel.
Nogen forslag ?
Avatar billede kenp Novice
11. december 2004 - 17:35 #1
Sikker på at din printer understøtter en printserver (for det gør alle ikke)
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2004 - 18:38 #2
Da du fik Trendnet printserveren fulgte der ikke en CD med ? Hvis der gjorde ligger der gerne et program til at hjælpe dig med at tilføje printeren på din maskine !

Men kort sagt skal du du tilføjer en printer skal du skrive til IP adressen !
Avatar billede lt-lago Nybegynder
11. december 2004 - 20:51 #3
Jeg har selvfølgelig forsøgt at benytte anvisningen der fulgte med på CDen til printserveren men uden held, som sagt kan jeg godt opsætte den via IP og det hele, men når så jeg skal udskrive testsiden, starter min printer godt nok op, men stopper blot igen uden at udskrive.
Avatar billede leif Seniormester
11. december 2004 - 20:58 #4
Kan du komme i kontakt med Printserveren, fx. noget Webinterface eller andet ?
Avatar billede lt-lago Nybegynder
12. december 2004 - 16:43 #5
Leif, øh..... hvad mener du ?
Det medfølgende opsætningsprogram finder den godt nok.
Min printer er en HP multifunktions maskine.
Avatar billede leif Seniormester
12. december 2004 - 17:01 #6
Uh, jeg tror at måske kan multifunktionen have problemer med printserveren ! Kan du i opsætningsprogrammet se om printserveren kan se en printer ! Kan du lave en test side fra programmet ?

Jeg kender ikke Trendnets, men jeg ved med HP's egne printservere, kan du i opsætningen se om den kan se en printer !
Avatar billede lt-lago Nybegynder
13. december 2004 - 09:00 #7
Som beskrevet i indledningen kan jeg godt udskrive en testside med diagnose knappen på printserveren, så der må være forbindelse fra printserveren og til printeren.
Avatar billede lt-lago Nybegynder
19. december 2004 - 16:55 #8
Der ser ikke ud til at være noget brugbart svar på denne så jeg lukker.