Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 13:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

GeForce 6600 GT får billede til at flimre voldsomt

Jeg har lige modtaget mit nyr Leadtek GeForce 6600 GT (128 MB)
Når jeg sætter det i, ser billede helt normalt ud, men efter ca. 30 sek begynder den at lave mærkelige vandrette streger på skærmen i forskællige farver.
Hvis jeg bare genstarter computeren, er det også under opstarten, så det lyder ikke som et Windows Driver problem.

Jeg har været i BIOS'en og sat den til 128MB som man skal, og tjekket de ander indstillinger, de bude være OK.
På kortet sidder der et 4-bens stik som er til strøm, og har jeg både prøve at haft i, og ude, men samme resultat.

Nogle som kan forklare mig hvad der sker??

- TeWeE / Pelle Ravn
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 13:51 #1
Jeg har taget et billede af hvordan det ser ud:
http://www.crip.dk/privat/skaerm.jpg

Og det er altså ikke fordi mit kamera er dårligt, sådan der ser det virkelig ud!
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 14:11 #2
Et vild skud kunne være at prøve at nedclocke kortet. Har set dette flere gange, og det har i de tilfælde vist sig at kostet ikke kunne køre med std clock!

Ellers må det være en RMA

Du har installleret chipset drivers og SP1 eller SP2 ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 14:22 #3
Og du har tilsikret dig, at blæseren kører rundt?
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 14:29 #4
Nu virkede det normalt, men da jeg prøvede NFSU2 med højeste detalje, fuckede det igen.. :S

Tror jeg smider det tilbage på en RMA..

Ja, driver og SP2..
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 14:29 #5
dragonknight:

Ja det gør den med sikkerhed
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 14:40 #6
Tilbage med den !
Avatar billede madsass Nybegynder
15. december 2004 - 15:18 #7
Sikkert på du har sat kortet i, så alle pins sidder ordentligt?
Og de pins på kortet har ikke haft kontakt med gulvtæppe eller lign; vel?
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 15:25 #8
Madsass > hvad skulle det give af problemer
Avatar billede madsass Nybegynder
15. december 2004 - 15:44 #9
Freehelp >
Hvis de pins på et grafikkort har været i kontakt med f.eks. gulvtæppe, så kan kortet blive beskadiget pga. statisk elektricitet.

Og hvis det ikke er sat ordentligt i, så kan den have løs forbindelse hvilket giver meget hæftigt flimmer.
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 15:49 #10
Det kan du jo ikke konkreticeret sådan madsass
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 16:01 #11
Madsass: Ja det er jeg mere end 100% sikker på ;)

Desuden har jeg lige prøvet det i en anden computer, og det var præcis samme fejl jeg fik derpå. Dog først da jeg prøvede med et grafikkrævende program (3dmark03).

Jeg sender en RMA nu, og sender det tilbage i morgen, regner med at det bliver alle penge tilbage, og så et andet mærke, men samme grafikkort.

Dragonknight & freehelp, smider i et svar?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 16:05 #12
Jeg sidder over !  :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 16:06 #13
Ellers tak :-)
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 16:12 #14
Ej come on.. Nogen skal jo have pointne :) Og i er da de eneste som har hjulpet her :)
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 16:19 #15
Kan nøjes med en god jul hilsen :D
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 16:45 #16
I er godt nok ikke for viderekommende ;) Griner :)

Men glædelig jul, og mange tak for hjælpen til jer begge :)
Avatar billede freehelp Praktikant
15. december 2004 - 16:53 #17
any time, men husk at lukke ved at tage point selv
Avatar billede tewee Nybegynder
15. december 2004 - 17:13 #18
God idé :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2004 - 18:15 #19
Lige måde, altså med god jul